به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس استان همدان، مجتبی حسینی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت از تحقق ۱۰۶ درصدی تعهد اشتغال در استان خبر داد و افزود: تعهد اشتغالزایی استان برای ۲۰ هزار و ۷۰۶ نفر بوده که محقق شده است. وی درباره رشد تولید در استان نیز گفت: ۲۰۶ واحد نیمه فعال […]

- ۶۰ پروژه اقتصادی همدان در دهه فجر افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس استان همدان، مجتبی حسینی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت از تحقق ۱۰۶ درصدی تعهد اشتغال در استان خبر داد و افزود: تعهد اشتغالزایی استان برای ۲۰ هزار و ۷۰۶ نفر بوده که محقق شده است.

وی درباره رشد تولید در استان نیز گفت: ۲۰۶ واحد نیمه فعال و راکد احیا شده که حاصل پیگیری‌های متعدد چهار دستگاه اقتصادی استان بوده است.

معاون اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر اینکه ستاد تسهیل هر سه‌شنبه صبح به ریاست استاندار برگزار می‌شود، اظهار داشت: ۹۵ درصد منابع تولیدی از محل تسهیلات بانکی تامین می‌شود بنابراین از محل بند الف تبصره ماده ۱۸، ۱۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ بوده که در سال جاری پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه برای مشاغل کوچک و خانگی ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است ادامه داد: در مشاغل فردی ۱۶۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه دولت ذخایر کالاهای استراتژیک را مانند مرغ، برنج، شکر و… فراهم کرده است افزود: استفاده تعاونی‌ها از مظاهر مشارکت مردم است و در سال ۱۴۰۲، ۱۳۱۶ تعاونی در همدان ایجاد شده و رتبه برتر کشوری را برای استان به ارمغان آورده و ایجاد تعاونی توسعه و عمران نیز در عمده شهرستان‌ها ایجاد شده و تنها دو شهرستان باقی مانده که تا پایان سال ایجاد می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه زنجیره کشمش و سفال در استان شکل گرفته است گفت زنجیره پوشاک و مبل و منبت نیز در سال آتی تشکیل خواهد شد.

وی در بخش دیگر تاکید کرد: یکی از موارد مورد بحث اشتغال است، که باید در لایحه‌های مختلف برنامه مجزایی در این راستا تدارک دید.

حسینی با بیان اینکه ایجاد سامانه کار اینجا صورت گرفته که در مرحله رشد و نمو است و با به بلوغ رسیدن آن اقدامات خوبی صورت می‌گیرد گفت: در این سامانه فرصت شغلی تعریف و افراد جویای کار نیز اطلاعات خود را ثبت می‌کنند و برنامه‌ریزی برای استان نیز موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال استان ۲۰ هزار و ۷۰۶ نفر بوده که امروز ۱۰۶ درصد تحقق یافته و تا پایان سال به بیش از ۱۱۰ درصد خواهد رسید اظهار کرد: امید است جامعه فارغ‌التحصیلان نیز به فرصت شغلی نزدیک شوند.

معاون اقتصادی استاندار همدان در ادامه یادآور شد: ۷۶۰ هکتار زمین قابل واگذاری در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد داریم که ۱۰۰ هکتار آن به پتروشیمی ابن سینا اختصاص یافته و از رکود درآمده همچنین برای چند واحد دیگر نیز به زودی عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

وی در ادامه به مساله تفاوت قیمت گوشت در همدان و تهران پرداخت و گفت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تامین گوشت، نیاز بازار تهران را با اختصاص یارانه و واردات تامین کرد تا دیگر نیازی به ارسال گوشت از استان‌ها به تهران نباشد و میزان عرضه افزایش یابد و در نتیجه قیمت متعادل شود.

حسینی ادامه داد: با این وجود مراتب اعتراض خود به قیمت را بارها اعلام کردیم و تاکید شده که شرایط قیمت گوشت قرمز در استان قابل دفاع نیست.

وی با بیان اینکه هیچ استانی جز تهران سهمیه گوشت دریافت نکرده است تصریح کرد: در تهران که گوشت قرمز با قیمت یارانه‌ای در مراکز میوه و تره‌بار عرضه می‌شود، در قصابی‌ها با قیمتی بیش از قیمت استان همدان در حال عرضه است.

معاون اقتصادی استانداری همدان بیان کرد: در بعضی از مراکز خاص همدان گوشت گرم گوساله با قیمت ۴۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود و گوشت منجمد گوسفندی ۳۳۰ هزار تومان در حال توزیع است.

وی اظهار کرد: روزی ۱۵ تن به طور متوسط مصرف گوشت قرمز در استان است به نحوی که ۱۰ تن گوساله و پنج تن آن گوسفندی است.

حسینی درباره سفر هیات ازبکستانی به استان نیز اظهار کرد: دی ماه گذشته هیاتی از همدان به بخارا اعزام شد و هیات ازبکستانی ۲۵ و ۲۶ بهمن به همدان خواهند آمد و در حوزه گردشگری، تفاهمنامه خواهرخواندگی و تفاهمنامه مرتبط جذب دانشجو برای ایران مذاکراتی انجام می‌شود.

وی در بخش دیگر با بیان اینکه گردشگری اصلی‌ترین محور توسعه استان است تاکید کرد: لازم است اقتصاد استان را به سمت اقتصاد گردشگری سوق دهیم و یکی از رویدادهای مهم این مساله نمایشگاه گردشگری است.

معاون اقتصادی استانداری همدان با اشاره به اینکه امسال در نمایشگاه متفاوت حضور خواهیم یافت تا اقتصاد استان توجه ویژه به این امر داشته باشد خاطرنشان کرد: در نمایشگاه گردشگری امسال واحد، منسجم و یکصدا همدان را معرفی خواهیم کرد.

وی توسعه گردشگری را مستلزم وجود زیرساخت‌های گردشگری دانست و افزود: این اقدام در حال انجام است و برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

۴۶

منبع: خبـرآنلاین