بعضی از نیش و کنایه‌هایی که در فضای مجازی می‌خوانیم، شاید قدری تند و گاهی خارج از چارچوب‌ها باشد اما خیلی تلخ است و متأسفانه بعضی وقت‌ها عین واقعیت. مثلاً یک نفر نوشته بود قطر در عرض یک سال جام جهانی و جام ملت‌های آسیا را به خوبی برگزار کرد و ۲ جام قهرمانی هم […]

- ماجرای بازسازی آزادی/ تلخ‌ترین جمله جام ملت‌های آسیا

بعضی از نیش و کنایه‌هایی که در فضای مجازی می‌خوانیم، شاید قدری تند و گاهی خارج از چارچوب‌ها باشد اما خیلی تلخ است و متأسفانه بعضی وقت‌ها عین واقعیت. مثلاً یک نفر نوشته بود قطر در عرض یک سال جام جهانی و جام ملت‌های آسیا را به خوبی برگزار کرد و ۲ جام قهرمانی هم در ۲ دوره اخیر جام ملت‌های آسیا گرفت اما هنوز بازسازی ضلع غربی ورزشگاه آزادی تمام نشده است! از این دست مثال‌ها تا دل‌تان بخواهد، هست و اتفاقاً از همین یک جمله می‌توان فهمید که چرا قطر ۲ سال پیاپی قهرمان می‌شود و ما ۴۸ سال است که به فینال هم نرسیده‌ایم؟! 

اینکه فکر کنیم قطری‌ها فقط پول دارند و به همین دلیل موفق می‌شوند، چیزی جز گول زدن خودمان نیست. اگر به پول باشد که عربستان خیلی بیشتر از قطر پول دارد اما قطری‌ها در کنار پول، مدیریت هم دارند. چیزی که ما اساساً نداریم و اصلاً دنبالش هم نیستیم. در واقع قطر پولی که دارد را در ورزش به درستی خرج می‌کند و اگر همان پول را به ما بدهند، به جای ساختارسازی و آکادمی و ساخت ورزشگاه، صاف می‌ریزیم توی جیب بازیکنان و قربان‌صدقه‌شان هم می‌رویم. پول داشتن البته لازم است اما کافی نیست. در ورزش و در کنار پول باید تدبیر و مدیریت هم داشت که قطر داشت و نانش را خورد.

منبع: خبـر ورزشی