به گزارش زیرنویس به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام کرد که بایدن در گفت و گوی تلفنی با نتانیاهو گفته نابودی حماس و تضمین امنیت طولانی‌مدت اسراییل هدف مشترک واشنگتن و تل آویو است. بایدن در گفت و گو با نتانیاهو بر ضرورت استفاده از پیشرفت در مذاکرات برای آزادی همه اسرا در اسرع […]

به گزارش زیرنویس به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام کرد که بایدن در گفت و گوی تلفنی با نتانیاهو گفته نابودی حماس و تضمین امنیت طولانی‌مدت اسراییل هدف مشترک واشنگتن و تل آویو است.

بایدن در گفت و گو با نتانیاهو بر ضرورت استفاده از پیشرفت در مذاکرات برای آزادی همه اسرا در اسرع وقت تاکید کرده است.

کاخ سفید همچنین مدعی است که بایدن خواستار اتخاذ تدابیری فوری برای افزایش کمک‌های ارسالی به غزه شده است.

بایدن در گفت و گو با نتانیاهو گفته که از نظر او عملیات نظامی در رفح نباید بدون طرحی موثق و قابل اجرا ادامه یابد.

او همچنین گفته باید طرحی برای تضمین حفظ سلامت بیش از یک میلیون آواره در رفح ارایه شود.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز بیان کرد که بایدن در گفت و گو با نتانیاهو نسبت به تاثیرات عملیات نظامی در رفح بر اوضاع انسانی در این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

از سوی دیگر به تازگی روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرده است که مقامات سیا به کنگره آمریکا درباره تحولات غزه توضیحاتی ارایه داده‌اند.

برمبنای این گزارش، مقامات سیا به اعضای کنگره اعلام کردند که اسراییل توانایی‌های حماس را تضعیف کرده است اما به نابودی آن نزدیک نشده است.

در ارزیابی سیا گفته شده که اسراییل نتوانسته تا کنون حماس را به مرحله نابودی و فروپاشی برساند و این سازمان هنوز توانایی به چالش کشیدن ارتش اسراییل را دارد.

منبع: مـهر