شبکه الجزیره از بمباران بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و شهادت و زخمی‌شدن ده‌ها نفر خبر داد. ارتش رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه خود به رفح را تایید کرد ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد که حمله  وحشیانه وگسترده ای به آنچه که اهداف منحصربه فرد می‌داند، در جنوب نوار غزه […]

شبکه الجزیره از بمباران بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و شهادت و زخمی‌شدن ده‌ها نفر خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه خود به رفح را تایید کرد

ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد که حمله  وحشیانه وگسترده ای به آنچه که اهداف منحصربه فرد می‌داند، در جنوب نوار غزه انجام داده است.

خبرها از وقوع درگیری، حملات  توپخانه‌ای و حملات بی‌سابقه هوایی به شهر رفح واقع در جنوب غزه حکایت دارند.

ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز(دوشنبه)همچنین اعلام کرد که ساعت شش به وقت قدس اشغالی بیانیه ناراحت کننده‌ای را در مورد کشته شدن نظامیانش در غزه صادر خواهد کرد.

در یورش صهیونیست‌ها به نقاط مختلف کرانه باختری نیز دو نفر یکی در بیت لحم و دیگری در قدس اشغالی به شهادت رسیدند.

المیادین نیز گزارش داده درگیری شدیدی میان نیروهای مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال غرب رفح در جریان است.

الجزیره گزارش داده در پی حملات رژیم صهیونیستی به منازل و مساجد در رفح، ۶۳ نفر از جمله کودکان شهید و ده‌ها نفر دیگر مجروح شده‌اند.

برخی رسانه‌ها هم با استناد به منابع فلسطینی گزارش کرده‌اند شمار شهدا به ۱۰۰ نفر رسیده است.

 ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است بامداد امروز(دوشنبه ) به اهدافی در منطقه «الشابوره» در جنوب غزه حمله کرده و این حملات پایان یافته است.

رسانه‌های فلسطینی خبر داده‌اند رژیم صهیونیستی ۵۰ حمله هوایی را به رفح انجام داده است.

بمباران ۲ مسجد با هزاران پناهنده در رفح

المیادین گزارش داد که مساجد الرحمه و الهدای شهر رفح که هزاران آواره و پناهنده را در خود جای داده، هدف بمباران بامدادی امروز( دوشنبه ) قرار گرفته است.

رژیم صهیونیستی به شماری از منازل مسکونی در اردوگاه‌های یبنا و الشابوره در این مناطق حمله کرده است.

هشدار مصر درخصوص «عواقب وخیم» حمله به رفح

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای در خصوص عواقب وخیم حمله ارتش اشغالگر به شهر رفح در جنوب غزه هشدار داد و خواستار فشار بین‌المللی بر اسرائیل شد.

 وزارت خارجه مصر امروز با صدور بیانیه‌ای گفت که حمله نظامی رژیم اسرائیل به شهر رفح در جنوبی‌ترین بخش غزه، عواقب وخیمی در پی خواهد داشت.

به نوشته وبگاه المصری الیوم، در این بیانیه آمده است: «سخنان مقامات عالی‌رتبه دولت اسرائیل در خصوص عزم نظامیان اسرائیلی برای عملیات نظامی در شهر رفح را نمی‌پذیریم و در خصوص عواقب وخیم چنین اقدامی هشدار می‌دهیم، به خصوص اینکه با وقوع فاجعه انسانی در غزه نیز همراه شده است. »

قاهره گفت که عملیات نظامی در شهر رفح، شرایط را بیش از پیش پیچیده خواهد کرد و به منافع همه بدون استثناء ضربه می‌زند.

وزارت خارجه مصر در ادامه خواستار تجمیع تمامی تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای یافتن راه‌حلی بدون حمله به رفح شد و گفت که حمله به این شهر و ادامه ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه، اقدامی در راستای کوچ اجباری مردم فلسطین و کنار زدن نهایی مسأله آزادی فلسطین است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که قاهره در راستای توقف جنگ و برقراری آرامش و تبادل اسرا به رایزنی با طرف‌های مختلف خواهد پرداخت.

تهدید به خروج از توافق کمپ دیوید

در این میان خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز به نقل از مقامات مصری و دیپلمات‌های غربی نوشت که قاهره تهدید کرده است که در صورت حمله اسرائیل به شهر رفح، از توافق «کمپ دیوید» (مارس ۱۹۷۹) خارج خواهد شد.

این تهدید پس از آن صورت گرفته که نتانیاهو گفته است حمله به رفح برای «تحقق پیروزی» در جنگی که بیش از چهار ماه از آن می‌گذرد، ضروری است.

پیشرفت در توافق آزادی اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس

یک مقام آمریکایی از پیشرفت در توافق آزادی اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس خبر داد.

یک مقام آمریکایی به شبکه ان بی سی آمریکا، گفت: این هفته ممکن است پیشرفت بزرگی در توافق آزادی اسرا در غزه اتفاق بیفتد.

این مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده است، افزود: شکاف‌های موجود در توافق مبادله اسرا هنوز زیاد است و همه جزئیات این توافق باید نهایی شود.

هشدار کشورهای اروپایی و عربی به کشتار مردم  مظلوم فلسطین

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز از اختلاف بین نتانیاهو و هرتزی هالوی بر سر عملیات احتمالی در رفح پرده برداشت.

رسانه صهیونیستی «کان» شنبه شب گزارش داد که آمریکا از اسرائیل خواست که از عملیات نظامی و حمله به رفح بویژه در ماه (مبارک) رمضان خودداری کند.

حماس، عربستان، امارات، قطر و شماری از کشورهای اروپایی ازجمله فرانسه، انگلیس و اتحادیه اروپا نیز نسبت به تبعات حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داده‌اند.

شهادت یک زن فلسطینی به دست تک‌تیراندازان صهیونیست

  الجزیره گزارش داد یک زن فلسطینی در اثر تیراندازی تک‌تیراندازان رژیم اسرائیل به سمت بیمارستان ناصر شهر خان‌یونس به شهادت رسیده و زخمی شده است.

المنار: حداقل ۱۱ نظامی صهیونیست کشته شده‌اند

شبکه المنار حزب الله لبنان به نقل از منبعی میدانی در غزه گزارش داد که دست‌کم ۱۱ نظامی صهیونیست از جمله یک افسر در کمین دقیق و حساب‌شده مقاومت فلسطین در خانیونس به هلاکت رسیده‌اند.

ادعای ارتش صهیونیستی در مورد یافتن ۲ اسیر صهیونیست

ارتش رژیم اسرائیل مدعی است که در حمله به رفح دو اسیر صهیونیست را توانسته است آزاد کند. با این حال از زخمی شدن یک نظامی خود نیز خبر داده است.

باراک راوید، خبرنگار صهیونیست مدعی است که در این عملیات، نظامیان صهیونیست سه نفر از افراد مسلحی را که از این دو اسیر محافظت می‌کردند، در طبقه دوم ساختمان شهید کرده و اسرا را بعد با بالگرد به داخل اراضی اشغالی منتقل داده‌اند.

هنوز صحت ادعای صهیونیست‌ها را نمی‌توان تأیید کرد ولی این احتمال وجود دارد که در صورت تأیید این ادعا، ارتش رژیم اسرائیل با این حمله بی‌سابقه و جنایت‌کارانه به رفح که بیش از یک و نیم میلیون جمعیت دارد، می‌خواهد بهانه و چراغ سبزی برای حمله به این منطقه مهم و حیاتی داشته باشد؛ منطقه‌ای که آمریکا صراحتا درباره حمله به آن هشدار داده و گفته است موافق آن نیست و آن را تأیید نمی‌کند.

ارتش این رژیم صهیونیستی۵۴ میلیون دلاراز بانکی در غزه سرقت کردند

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد   امروز (دوشنبه ) گزارش دادند، ارتش این رژیم در یورش به بانکی در شهر غزه بیش از ۵۴ میلیون دلار سرقت کرده است.

از المیادین، روزنامه عبری زبان معاریو گزارش داد، ارتش رژیم صهیونیستی یک هفته پیش پس از یورش به بانک «فلسطین» در شهر غزه، بیش از ۵۴ میلیون دلار را ضبط کرده است.

پیش تر نیز گزارش‌هایی از سرقت دارایی‌های فلسطینیان از سوی نظامیان صهیونیست در غزه منتشر شده بود.

نظامیان صهیونیست به تازگی نیز اجساد ۳۵۰ فلسطینی را در غزه ربوده بودند.

منبع خبر: رکنـا