اگر شما قصد دارید به صورت زمینی از تهران به شهر زیبای شیراز سفر کنید، راه‌های بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید باتوجه‌به شرایط خود بهترین راه را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید درباره بهترین راه‎های سفر از تهران به شیراز اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید. سفر به شیراز شهر […]

 

اگر شما قصد دارید به صورت زمینی از تهران به شهر زیبای شیراز سفر کنید، راه‌های بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید باتوجه‌به شرایط خود بهترین راه را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید درباره بهترین راه‎های سفر از تهران به شیراز اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

سفر به شیراز

شهر شیراز یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که باتوجه‌به آب‌و‌هوای مناسب، آثار تاریخی و مکان‌های گردشگری، مورد توجه بسیاری از مسافران قرار گرفته است. برای سفر به شیراز شما تنها کافی است اقدام به خرید و رزرو بلیط اتوبوس و یا سایر وسایل نقلیه کنید. این شهر باتوجه‌به اینکه یکی از شهرهای توریستی کشور محسوب می‌شود، شبکه حمل‌ونقل بسیار کاملی دارد.

 همان‌طور که می‌دانید برای سفر به شیراز شما می‌توانید از ماشین شخصی، اتوبوس، هواپیما و قطار استفاده کنید و این امکان وجود دارد که باتوجه به سلیقه خود از مسیرهای مختلفی برای رسیدن به این شهر عبور کنید؛ اما در حالت کلی سفر به شیراز با اتوبوس یکی از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه برای مسافران است. همچنین بلیط اتوبوس تهران شیراز از بیشتر شهرهای مهم قابل ‌تهیه است. در نتیجه این امکان برای مسافران وجود دارد که از هر نقطه‎ای از ایران بلیط اتوبوس را تهیه و به سمت شیراز حرکت کنند.

بهترین زمان سفر به شیراز

سفر به شیراز در بهار بسیار رویایی است و این شهر در فصل بهار میزبان بسیاری از مسافران از سراسر دنیا است. در واقع اوایل فروردین تا اواخر اردیبهشت، بهترین زمان برای سفر به شیراز است؛ زیرا در این فصل عطر بهار نارنج در سراسر شهر احساس می‎شود و شما می‌توانید از هوای خنک و مطبوع شیراز لذت ببرید. بسیاری از افراد سفر به شیراز را در اردیبهشت پیشنهاد می‌دهند، زیرا در اردیبهشت انواع گل‌های زیبا باز شده‌ است و شکوفه‌های بهارنارنج عطری بهشتی به شهر می‎دهد.

 اما شما باید به این نکته توجه کنید که شیراز در این ماه گردشگران زیادی دارد و شما باید آمادگی مواجه شدن با شلوغی را داشته باشید. همچنین در فصل زمستان نیز به‎ دلیل کم بودن مسافر قیمت‎ها بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

شیراز

انواع مسیرها از تهران به شیراز

دانستن فاصله تهران تا شیراز یکی از دغدغه‌هایی است که بسیاری از مسافران قبل از عزیمت به سفر با آن مواجه هستند. در واقع اگر شما قصد سفر به شهر شیراز را از طریق سفر زمینی دارید، ۳ جاده مختلف برای رفتن از تهران به شیراز وجود دارد که بایکدیگر تفاوت‌ دارند و از شهرهای مختلفی عبور می‌کنند. در حالت کلی هر یک از این مسیرها از شهرهایی عبور خواهند کرد که به ‎شرح زیر است:

·مسیر تهران به شیراز از جاده قم به سمت آباده

اگر شما برای رفتن به شهر شیراز مسیر قم به سمت آباده را انتخاب کنید، این مسیر ۹۱۷ کیلومتر است و شما حدود ۱۰ ساعت در راه خواهید بود. انتخاب این مسیر بهترین و نزدیک‎ترین راه‎ سفر از تهران به شیراز است. شما با انتخاب این مسیر باید وارد اتوبان تهران-قم شوید و سپس از طریق همین راه وارد کاشان و جاده نطنز به اصفهان خواهید شد. با انتخاب این مسیر شما از شهرهای قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، صفا شهر، سعادت شهر و مرودشت عبور خواهید کرد.

تهران به شیراز

·مسیر تهران به شیراز از جاده ساوه به سمت آباده

یکی دیگر از مسیرهای تهران به شیراز، جاده ساوه به سمت آباده است. این مسیر از نظر مسافت دومین جاده‌ کوتاه برای مسیر تهران به شیراز است. این مسیر ۹۲۲ کیلومتر است و شما حدود ۱۱ ساعت در راه خواهید بود. برای وارد شدن به این مسیر شما باید از بزرگراه آزادگان به سمت جاده ساوه حرکت ‌کنید، سپس وارد جاده ساوه -میمه شوید و به سمت اصفهان حرکت کنید. پس از عبور از این مسیرها از سمت جاده آباده وارد مرودشت خواهید شد و بعد به شهر زیبای شیراز خواهید رسید. در این مسیر شما از شهرهای ساوه، میمه، اصفهان، شهرضا، آباده، صفاشهر، سعادت شهر عبور خواهید کرد.

·مسیر تهران به شیراز از جاده قم به سمت یاسوج

انتخاب مسیر قم به سمت یاسوج نسبت به دو مسیر قبلی کمی طولانی‌تر است. مسافت تهران به شیراز از جاده قم به سمت یاسوج ۹۲۷ کیلومتر است و پیمودن این مسیر حدود ۱۱ و نیم ساعت طول خواهد کشید. با انتخاب جاده قم به سمت یاسوج شما باید از آزاد راه تهران-قم وارد کاشان و سپس جاده نطنز شوید. بعد از عبور از این مسیر شما وارد شهر اصفهان نمی‌شوید و از جاده شاهین شهر وارد شهر بروجن می‌شوید. سپس بعد از عبور از جاده یاسوج، به شهر شیراز وارد خواهید شد. باانتخاب این مسیر شما از شهرهای قم، کاشان، نطنز، شاهین شهر، بروجن، یاسوج، اردکان و هما عبور خواهید کرد.

سفر از تهران تا شیراز با اتوبوس چند ساعت طول خواهد کشید؟

بسیاری از افراد شهر شیراز را برای مسافرت انتخاب می‌کنند و ترجیح می‌دهند که با اتوبوس سفر کنند. سفر با اتوبوس نسبت به سایر وسایل نقلیه هزینه کمتری دارد و حال‌و‌هوای خاصی دارد. همچنین برخی از افراد به‎ دلیل شرایط تحصیلی و یا کاری مجبور هستند که هر ماه این مسافت را طی کنند، در نتیجه هزینه برای آن‌ها بسیار مهم است. اگر شما قصد سفر با اتوبوس برای طی‌کردن مسیر تهران تا شیراز را دارید، باید بدانید که فاصله بین دو شهر تهران و شیراز با اتوبوس ۱۲ تا ۱۳ ساعت طول خواهد کشید.

سفر از تهران تا شیراز با اتوبوس

خرید بلیط اتوبوس تهران به شیراز

سفر بخش مهمی از زندگی هر انسانی است، شما با یک سفر چند روزه می‌توانید آرامش کافی را بدست بیاورید. اگر شما قصد سفر به شهر شیراز را دارید، تنها کافی است اقدام به خرید بلیط اتوبوس و یا سایر وسایل نقلیه کنید تا سفری لذت‎بخش را تجربه کنید. سفر با هر یک از این وسایل نقلیه زمان مخصوص به خود و هزینه‌ای متفاوت دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بلیط به سایت‌های معتبر مانند اسنپ تریپ مراجعه کنید. بلیط اتوبوس اسنپ تریپ بهترین قیمت را خواهد داشت. درواقع شما با انتخاب اسنپ تریپ به خدمات ۲۴ ساعته این مجموعه دسترسی‌ خواهید داشت و بهترین بلیط‌‌‎ها را با تضمین قیمت و کیفیت دریافت خواهید کرد.

 

منبع خبر: رکنـا