راه‌های زمینی و هوایی مختلفی برای سفر به اصفهان وجود دارد و می‌توان از طریق قطار و هواپیما نیز به این شهر زیبا دسترسی پیدا نمود. تهران نیز به‌عنوان پایتخت ایران و یکی از شهرهای مرکزی کشور مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته و مسیر تهران به اصفهان از پرترددترین مسیرها محسوب‌ می‌شود. در نتیجه […]

راه‌های زمینی و هوایی مختلفی برای سفر به اصفهان وجود دارد و می‌توان از طریق قطار و هواپیما نیز به این شهر زیبا دسترسی پیدا نمود. تهران نیز به‌عنوان پایتخت ایران و یکی از شهرهای مرکزی کشور مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته و مسیر تهران به اصفهان از پرترددترین مسیرها محسوب‌ می‌شود. در نتیجه برای خرید بلیط اتوبوس تهران و اصفهان تقاضای بسیاری وجود دارد. اگر می‌خواهید در مورد بهترین راه‌های سفر از تهران به اصفهان اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

فاصله تهران تا اصفهان چقدر است؟

فاصله دو شهر تهران تا اصفهان با توجه به روش و مسیر انتخابی متفاوت است. به نحوی که اگر مسافران بخواهند این مسیر را با ماشین شخصی طی کنند باید حدود ۴۳۱ الی ۴۴۹ کیلومتر را طی کنند. این در حالی است که این دو شهر با هواپیما ۳۳۸ کیلومتر و با قطار ۴۱۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند. در نتیجه‌ می‌توان گفت طولانی‌ترین مسیر دسترسی به اصفهان از طریق قطار و سریع‌ترین روش از طریق هواپیما است.

روش‌های مختلف سفر از تهران به اصفهان

اگر می‌خواهید از تهران به اصفهان سفر کنید باید بر اساس مدت زمانی که در اختیار دارید برنامه‌ریزی‌های سفر خود را انجام دهید. باتوجه‌به اینکه اصفهان در منطقه مرکزی ایران واقع شده روش‌های مختلفی برای دسترسی به آن وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

سفر به اصفهان با اتوبوس

خرید بلیط اتوبوس اصفهان و سفر زمینی با این وسیله نقلیه به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن و کاهش هزینه‌های سفر دارای طرفداران بسیاری است. با توجه به اینکه مسیر تهران به اصفهان وضعیت جاده‌ها و آسفالت و همچنین خدمات رفاهی از شرایط مطلوبی برخوردار است و کوتاه‌تر از سایر مسیرهای جاده‌ای است سفر با اتوبوس به اصفهان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با انتخاب این روش‌ می‌توانید در مدت زمان کوتاهی سفری اقتصادی به این شهر زیبا داشته باشید. 

سفر به اصفهان با اتوبوس

سفر به اصفهان با قطار

یکی از راحت‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌های سفر، سفر با قطار است که طرفداران فراوانی دارد. به همین دلیل بلیط قطار در مسیرهای مختلف سریعا تکمیل‌ می‌شود و یا در حال اتمام هستند؛ بنابراین اگر تصمیم گرفته‌اید که با استفاده از قطار سفری به اصفهان داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم که هر چه سریع‌تر برای رزرو بلیط قطار تهران اصفهان اقدام کنید. فاصله ۴۱۰ کیلومتری بین این دو شهر با استفاده از قطار حدود ۷ الی ۹ ساعت طول‌ می‌کشد. لازم به ذکر است که ایستگاه راه آهن اصفهان در میدان آزادی، خیابان هزار جریب در ۵ کیلومتری جاده شیراز روبه روی سپاهان قرار دارد و با رسیدن به ایستگاه از طریق تاکسی‌های فعال در این مسیر می‌توانید خود را به محل اقامتتان برسانید.

سفر به اصفهان با قطار

سفر به اصفهان با هواپیما

به همان اندازه که خرید بلیط اتوبوس اصفهان طرفداران زیادی دارد، سفر هوایی به اصفهان نیز محبوب است. در واقع بیشتر افرادی که زمان کافی و یا حوصله طی کردن یک مسافت طولانی را ندارند سفر هوایی را انتخاب‌ می‌کنند. سفر با هواپیما سریع‌ترین روش دسترسی به اصفهان محسوب‌ می‌شود و با انتخاب این روش سفر می‌توانید از زمان خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. مسیر تهران به اصفهان با هواپیما کمتر از یک ساعت طی‌ می‌شود. لازم به ذکر است که فرودگاه اصفهان در ۲۶ کیلومتری مرکز شهر واقع شده و پس از رسیدن به فرودگاه باید حدود ۴۰ دقیقه با تاکسی طی کنید تا بتوانید به مرکز شهر و هتل اقامت خود برسید. روش هوایی گران‌ترین روش سفر به اصفهان است.

سفر با استفاده از خودرو شخصی

یکی از روش‌های سفر به اصفهان استفاده از خودرو شخصی است. مسافرانی که این گزینه را انتخاب‌ می‌کنند می‌توانند توقف هایی در شهرهای بین راهی داشته باشند و از جاذبه‌های آن‌ها دیدن نمایند و سفری به‌یادماندنی را تجربه کنند. برای سفر با خودرو شخصی به اصفهان سه مسیر وجود دارد.

اولین مسیر عبور از قم، سلفچگان و دلیجان است. دقت داشته باشید که این جاده‌ها عوارضی ندارند و پیمودن فاصله ۴۴۳ کیلومتری دو شهر تهران تا اصفهان در این جاده در مدتی حدود ۵ ساعت و نیم طی‌ می‌شود.

انتخاب مسیر سفر به اصفهان کاملا به سلیقه افراد بستگی دارند، اما اگر می‌خواهید سفر لذت‌بخش‌تری داشته باشید بهتر است مسیری را انتخاب کنید که شهرهای طول مسیر را قبلا نرفته‌اید و بتوانید تجربه جدیدی داشته باشید. دومین مسیری که به شما پیشنهاد می‌کنیم مسیر اسلام شهر، قم و کاشان است که تقریبا ۴۳۹ کلومتر با اصفهان فاصله داشته و حدود ۴ ساعت و ۴۴ دقیقه طول‌ می‌کشد که از این مسیر از تهران به اصفهان برسید. برای عبور از این مسیر نیاز است که عوارض پرداخت نمایید.

مسیر دیگر حرکت به سمت اصفهان عبور از اتوبان کرج به ساوه است که از شهرهای سلفچگان و میمه و…‌ می‌گذرد. تهران تا اصفهان از این مسیر ۴۳۱ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند و حدود ۵ ساعت طول‌ می‌کشد تا مسافران به اصفهان برسند. لازم به ذکر است که این مسیر نیز دارای عوارضی است.

سفر به اصفهان با اسنپ تریپ

همان‌طور که اشاره شد روش‌های مختلفی برای سفر از تهران به اصفهان وجود دارد؛ اما باتوجه‌به اینکه در اکثر مواقع هزینه‌های سفر از مهم‌ترین ملاک‌ها برای مسافران محسوب‌ می‌شود، برای داشتن سفری کم هزینه و راحت بهتر است که سفر با اتوبوس را به مقصد اصفهان انتخاب کنید. برای رزرو بلیط اتوبوس تهران اصفهان ، بلیط هواپیما و یا هتل‌ می‌توانید به وب‌سایت با سابقه و معتبر اسنپ تریپ مراجعه کنید. با خرید اینترنتی بلیط سفر از این مجموعه ضمن صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های خود می‌توانید با بررسی نظرات سایر کاربران، مقایسه سرویس‌های شرکت‌های مسافربری مختلف و قیمت آن‌ها بهترین گزینه را متناسب با زمان و تاریخ سفر خود انتخاب کنید. لازم است که اشاره کنیم این مجموعه تمامی خدمات خود را با تضمین ارزان‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت و پشتیبانی ۲۴ ساعته تا پایان سفر ارائه‌ می‌دهد؛ بنابراین با اسنپ تریپ‌ می‌توانید سفری بدون دغدغه و مملو از آرامش داشته باشید.

منبع: خبـر ورزشی