ماجراهای ابتدای فصل را به یاد داریم. جواد نکونام توسط حجت کریمی به استقلال آمد و بلافاصله مدیرعامل تغییر کرد و دعوای علی خطیر به عنوان مدیر جدید با سرمربی تازه وارد شروع شد. همه می‌دانیم که نکونام چه بازیکنانی را می‌خواست و استقلال چه مشکلاتی داشت. هرچه بود لیگ شروع شد و نکونام به […]

- استقلالِ نکونام، محله برو بیا/ جواد از یک سوراخ ۲ بار گزیده شد

ماجراهای ابتدای فصل را به یاد داریم. جواد نکونام توسط حجت کریمی به استقلال آمد و بلافاصله مدیرعامل تغییر کرد و دعوای علی خطیر به عنوان مدیر جدید با سرمربی تازه وارد شروع شد. همه می‌دانیم که نکونام چه بازیکنانی را می‌خواست و استقلال چه مشکلاتی داشت. هرچه بود لیگ شروع شد و نکونام به اجبار با همان بازیکنان موجود کارکرد. هرچه بود گذشت و حاشیه‌ها نتوانست مانع صدرنشینی استقلال شود. جواد نکونام که در ابتدای فصل لیست بازیکنان دلخواهش را به باشگاه داده بود، برای خالی کردن فهرست با بازیکنانی که نمی‌خواست خداحافظی کرد اما وقتی باشگاه نتوانست نفر جدیدی بگیرد، مجبور شد دوباره همان بازیکنان مازاد را برگرداند!

همه به یاد داریم آرمان رمضانی با استقلالی‌ها خداحافظی کرد. با تیم بعدیش به توافق رسید و در یک برنامه تلویزیونی حاضر و از خاطراتش در استقلال گفت. امید حامدی‌فر را هم نمی‌خواستند و او هم اصلاً در تمرینات نبود اما در کمال تعجب دوباره این دو بازیکن به اردوی استقلال برگشته و در نیم فصل اول برای تیم بازی هم کردند. حقیقت این است که وقتی یک بازیکن را در یک تیم نمی‌خواهید، آن بازیکن دیگر روحیه و انگیزه کافی برای بازی در آن تیم را ندارد. وقتی یک مربی به تیمی می‌رود باید خیلی محتاط و دست به عصا در قبال بازیکنان رفتار کند، چرا که شاید مجبور شود با همان بازیکنان کار کند!

جواد نکونام در فوتبال ایران اسم کم تجربه‌ای نیست. از او بعید بود که بعد از چند سال مربیگری چنین اشتباه بزرگی را مرتکب شود. اما هرچه بود گذشت و او توانست از مهره‌هایش بازی بگیرد. استقلال با همه مشکلات و کمبودها به صدر جدول رفت و با اتفاقاتی که برای پرسپولیس و سپاهان افتاد قهرمان نیم فصل هم شد. اما قدیمی‌ها گفتند آدم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود. جواد نکونام که این تجربه را در ابتدای فصل داشت باید ابتدا مطمئن می‌شد که بازیکنی خریداری شده و بعد اعلام عدم نیاز می‌کرد! اما دیدیم که به ارسلان مطهری و زبیر نیک نفس اعلام شد که در برنامه‌های مربی جایی ندارند!

و دوباره همه چیز تکرار شد. باشگاه تنها توانست ماشاریپوف را بخرد و سیلوا را برگرداند که از استقلال طلبکار بود و در خانه هم می‌نشست پولش را می‌گرفت! در عوض استقلال کوین یامگا را از دست داد و سعید مهری هم راهی قبرس شد. حالا دوباره تاریخ تکرار شده، ارسلان مطهری همان کاری را کرد که قبلاً در زمان ساپینتو کرده بود. او سفت و محکم ایستاد و گفت قرارداد دارد و پولش را می‌خواهد و جایی نمی‌رود! نیک نفس هم با پروژه تعویض با بازیکن دیگر – بخوانید فرشید باقری از مس رفسنجان – مخالفت کرد و چون با استقلال قرارداد دارد باشگاه باید حقوقش را بدهد! این یعنی استقلال دیگر جای خالی برای خرید جدید ندارد و اگر هم بازیکن دیگری را بیرون بگذارد، باید علاوه بر حق و حقوق او و این دو نفر برای خرید جدید هم کلی هزینه کند! مزد خود بازیکن و پول رضایت‌نامه‌اش به باشگاه فعلی (مثلا فرشید اسماعیلی)

حالا جواد نکونام دوباره گیر کرده ولی اگر بخواهد همان رفتار ابتدای فصل در قبال آرمان رمضانی حامدی‌فر را تکرار کند، هیچ تضمینی نیست که بتواند دوباره از این بازیکنان بازی بگیرد و این یعنی چوب دو سر طلا!

منبع: خبـر ورزشی