در حالی که چند روز دیگر نیم فصل دوم لیگ برتر شروع خواهد شد، تیم های لیگ برتری مشغول نقل و انتقالات زمستانی هستند و تا ۷ اسفند تیم ها اجازه دارند تا با بازیکنان مدنظر خودشان قرارداد امضا کنند. پرسپولیس و استقلال جزو فعال ترین تیم ها در نقل و انتقالات بودند و اخیرا […]

در حالی که چند روز دیگر نیم فصل دوم لیگ برتر شروع خواهد شد، تیم های لیگ برتری مشغول نقل و انتقالات زمستانی هستند و تا ۷ اسفند تیم ها اجازه دارند تا با بازیکنان مدنظر خودشان قرارداد امضا کنند.

پرسپولیس و استقلال جزو فعال ترین تیم ها در نقل و انتقالات بودند و اخیرا هر دو تیم موفق شدند دو بازیکن ازبکستانی به خدمت بگیرند. استقلال جلال الدین ماشاریپوف کاپیتان تیم ملی ازبکستان را به خدمت گرفت و پرسپولیس هم اوستون اورونوف را که یکی از بهترین های فوتبال کشورش بوده، جذب کرده است.

به بهانه جذب دو بازیکن ازبک توسط سرخابی ها/ یک استقلالی و دو پرسپولیسی که عاقبت به خیر نشدند

ماشاریپوف و اورونوف سیزدهمین و چهاردهمین بازیکنان ازبکی هستند که به فوتبال ایران آمدند. در این بین بهترین آن ها بدون شک سرور جپاروف ستاره سابق استقلال و سپاهان بود که به عنوان مرد سال آسیا به ایران آمد. جپاروف که بسیار با کیفیت بود، در استقلال درخشید ولی بعد از یک فصل از این تیم جدا شد. حالا سرخابی ها امیدوارند ستاره های جدید تیمشان عملکردی مشابه با عملکرد جپاروف داشته باشند و در ترکیب پرسپولیس و استقلال بدرخشند.

طی سال های اخیر بازیکنان ازبکستانی بی کیفیت و ضعیف هم به فوتبال ایران آمدند و البته بعد از ناکامی خیلی زود مجبور به ترک ایران شدند. عزیزبک آمانوف که در استقلال بازی می کرد، به همراه لوبانوف گلر پرسپولیس و تمیروف مهاجم این تیم از جمله بی کیفیت ترین بازیکنان ازبکستانی بودند که موفقیت چندانی در فوتبال ایران کسب نکردند.

منبع: خبـر ورزشی