زیرنویس، گروه بین الملل: بعد از آن که کشورهای مختلف در خصوص تبعات حمله به رفح خطاب به رژیم صهیونیستی هشدار دادند این رژیم بامداد امروز به صورت وحشیانه این شهر را بمباران کرد. ضربات مهلک قسام به اشغالگران از فاصله صفر با گذشت ۱۲۹ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی و حمله‌های وحشیانه ارتش […]

زیرنویس، گروه بین الملل: بعد از آن که کشورهای مختلف در خصوص تبعات حمله به رفح خطاب به رژیم صهیونیستی هشدار دادند این رژیم بامداد امروز به صورت وحشیانه این شهر را بمباران کرد.

ضربات مهلک قسام به اشغالگران از فاصله صفر

با گذشت ۱۲۹ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی و حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها در منطقه «عبسان الکبیره» در شرق شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه موفق شده‌اند پس از درگیری با گروهی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ۱۰ نظامی صهیونیست را از نزدیک‌ترین فاصله ممکن از پای دربیاورند.

علاوه بر این مبارزان قسام توانستند یک بمب ضدنفر را به روی گروهی از پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «عبسان الکبیره» در شرق شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه منفجر کنند.

گردان‌های قسام اعلام کرد که پس از انفجار این بمب به روی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، برخی از این نظامیان به هلاکت رسیده و برخی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

حملات خمپاره ای سرایا القدس به نظامیان صهیونیست

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را در محور پیشروی مرکز خان‌یونس هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده است.

همچنین گردان‌های قدس اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها سپیده‌دم امروز در منطقه «معن» واقع در جنوب شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه موفق شده‌اند شماری از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در کمین از پیش طراحی‌شده خود گرفتار و آنان را با سلاح تیربار، گلوله‌های ضدنفر و ضدسنگر و چندین بمب هدف قرار دهند.

بر اساس اعلام گردان‌های قدس این گروه از نظامیان صهیونیست پس از گرفتارشدن در کمین مبارزان گردان‌های قدس به هلاکت رسیده و یا زخمی شده‌اند.

شهادت ۹۵ غیرنظامی در ۴ حمله هوایی

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: دلایل جدیدی در مورد حمله‌های غیرقانونی اسرائیل به نوار غزه وجود دارد؛ حمله‌هایی که به کشتار جمعیِ غیرنظامیان انجامیده است.

امنستی بیان کرد: در ۴ حمله هوایی غیرقانونی به رفح دست‌کم ۹۵ غیرنظامی جان باختند که نیمی از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: حمله‌هایی که به کشتار غیرنظامیان در رفح منجر شد در استان جنوبی یعنی جایی که فرض بر امن‌بودن آن بود به وقوع پیوست.

زخمی شدن ۹ نظامی صهیونیست در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی‌شدن شمار دیگری از نظامیان صهیونیست در جریان نبردهای ۲۴ ساعت گذشته میان ارتش رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه اذعان کرد.

بر اساس آمار اعلامی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته میان ارتش این رژیم و مقاومت فلسطین در نوار غزه ۹ نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند.

جدیدترین آمار شهدا و مجروحان ناشی از حمله های اشغالگران به غزه

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در ۱۹ جنایتی که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه مرتکب شده، ۱۶۴ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۲۰۰ فلسطینی زخمی شده‌اند.

به این ترتیب تعداد شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی ۲۸۳۴۰ شهید و تعداد زخمی ها به عدد ۶۷۹۸۴ نفر رسیده است.

این بیانیه اعلام کرد که تعدادی از قربانیان جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی همچنان در زیر آوارها یا در مسیرهای مواصلاتی گرفتار هستند و اشغالگران مانع از دسترسی کادر پزشکی و امدادی به آنها می‌شود.

این بیانیه با اشاره به اینکه هیچکس در نتیجه تهدیدات ناشی از نظامیان صهیونیست امکان تردد در محوطه مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس را ندارد، تاکید کرد که ۷ نفر از شهروندان در محوطه این بیمارستان به شهادت رسیده و ۱۴ نفر از کادر پزشکی و درمانی نیز زخمی شده‌اند.

القدره تاکید کرد که غذا برای کادر درمان و بیماران در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس به پایان رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که پیکر ۶۷ تن از شهدای فلسطینی جنایت اشغالگران در شهر رفح به بیمارستان‌ منتقل شده و عملیات خارج کردن پیکر قربانیان از زیر آوارها همچنان ادامه دارد.

وی با اعلام این نکته که اوضاع پزشکی و انسانی در رفح بسیار فاجعه بار است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم دیگر پیکرهای شهدای این جنایت را از زیر آوارها خارج کنیم.

القدره تاکید کرد که تعداد قربانیان حملات موشکی دیشب به رفح بیش از توان پذیرش بیمارستان‌ها است.

وی نسبت به سرانجام عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح هشدار داده و افزود: در حال حاضر پزشکان، مجروحان عملیات دیشب را به علت ضعف زیرساخت‌های بهداشتی در روی زمین مداوا می‌کنند.

گسترش بیماری‌های واگیردار در شهر رفح

سخنگوی هلال احمر غزه در گفتگو با شبکه الجزیره تصریح کرد: ما با تمام امکانات و نیروهای موجود و در میان حمله‌های اشغالگران صهیونیست علیه کادر درمانی و نبود تجهیزات لازم همچنان به وظایف خود عمل می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: شهر رفح شاهد انبوه گسترده ای از آوارگان فلسطینی بوده و خدمات بهداشتی کافی در این منطقه وجود ندارد.

سخنگوی هلال احمر غزه بیان کرد: ما شاهد گسترش بیماری‌های واگیردار در شهر رفح به دلیل نبود زیرساخت‌های بهداشتی لازم و خدمات پزشکی مورد نیاز هستیم.

پیشتر یونس الخطیب، رییس هلال احمر فلسطین اعلام کرده بود: اوضاع تغذیه ساکنان نوار غزه در سایه کمبود دارو و گسترش بیماری‌ها در این باریکه بسیار وخیم است.

وی اضافه کرد: در سایه تشدید این اوضاع وخیم، اشغالگران صهیونیست از قصد و نیت خود برای اجرای یک عملیات نظامی جدید در رفح سخن می‌گویند.

رییس هلال احمر فلسطین تصریح کرد: هرگونه اقدامی از سوی اشغالگران صهیونیست علیه رفح به مثابه جنایت جدیدی است که آن‌ها تلاش می‌کنند علیه آوارگان فلسطینی و ساکنان نوار غزه انجام دهند.

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرده بود که اشغالگران صهیونیست همچنان به جنایت‌های خود علیه بیمارستان «امل» خان‌یونس وابسته به این سازمان ادامه می‌دهند.

گسترش بیماری‌های واگیردار در شهر رفح

سازمان جهانی بهداشت: کمک‌های پزشکی ارسالی به غزه مانند یک قطره از دریا است

خبرگزاری رویترز به نقل از «تدروس ادهانوم گیبریسوس» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که کمک‌های پزشکی که تاکنون برای غزه ارسال شده است، مانند قطره‌ای از دریای نیازمندی‌های این منطقه به کمک‌های پزشکی است.

این سازمان تصریح کرد که همچنان به آتش‌بس در غزه دعوت می‌کند.

این در حالی است که «فیلیپ لازارینی»، رئیس آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد در امور فلسطین موسوم به آنروا گفته است که این نهاد محموله‌ای به اندازه یک ماه مواد غذایی برای مردم غزه را که در بندری اسرائیلی انبار شده است، نمی‌تواند تحویل بگیرد.

فیلیپ لازارینی تاکید کرد که محیط خصمانه‌ای پیرامون ما ایجاد شده است و یکی از شرکت‌های پیمان‌کار که خدماتی را در بندر اشدود به آن روا ارائه می‌داد به این نهاد اطلاع داده که به خاطر مقرراتی که تل آویو وضع کرده، دیگر امکان ادامه همکاری با آنروا را ندارد.

به گفته لازارینی، محموله‌ای از ترکیه با ۱۰۴۹ کانتینر که حاوی مواد غذایی از جمله آرد، نخود، شکر و روغن است و می‌تواند نیازهای یک ماه ۱.۱ میلیون نفر از مردم غزه را تأمین کند، اما این محموله اکنون هفته‌هاست که در بندری گیر کرده و اجازه ترخیص از تل آویو ندارد.

شبکه الجزیره هم گزارش داده است که برخی فلسطینی‌ها در شمال نوار غزه به دلیل نبود مواد غذایی و بر اثر شدت گرسنگی به شهادت رسیده‌اند و اشغالگران صهیونیست آوارگان فلسطینی مستقر در مراکز آژانس آنروا را مجبور می‌کنند خان یونس را ترک کنند.

دیدار سید حسن نصرالله با زیاد النخاله

رسانه جنگی وابسته به مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار کرد.

بر اساس این گزارش در این دیدار تازه‌ترین تحولات میدانی نوار غزه و کرانه باختری و همچنین تحولات مردمی و سیاسی و اوضاع جبهه‌های پشتیبانی محور مقاومت در عرصه‌های مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین احتمال‌های آینده و تحولات پیش رو در عرصه میدانی و ارتباطات و تماس‌های سیاسی و دیپلماتیک بررسی شد.

دو طرف در این دیدار بر لزوم استمرار فعالیت قدرتمندانه برای تحقق پیروزی نهایی تأکید کردند.

دیدار سید حسن نصرالله با زیاد النخاله

رسانه‌های صهیونیستی: آمریکا در جریان حمله به شهر رفح قرار داشت

رسانه‌های عبری زبان به انعکاس حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه شهر رفح طی بامداد امروز پرداختند.

این رسانه‌ها اعلام کردند که آمریکایی‌ها در جریان حمله به رفح به صورت مستمر و پی در پی در جریان تحولات این حمله قرار داشتند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز دست کم ۵۰ بار بخش‌های غیرنظامی شهر رفح را بمباران کردند.

تعداد زیادی از پیکرهای شهدای فلسطینی در رفح از زیر آوار بیرون آورده شده که اکثر آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

بیمارستان‌های شهر رفح نیز دیگر ظرفیت پذیرش زخمی‌های جدید را ندارند و اوضاع درمانگاه‌های بخش‌های جنوبی نوار غزه فاجعه بار گزارش شده است.

پیکرهای شهدا در مراکز استقرار آوارگان فلسطینی و خیابان‌های جنوب نوار غزه بر روی زمین افتاده است.

رسانه‌های صهیونیستی: آمریکا در جریان حمله به شهر رفح قرار داشت

بیانیه حماس در مورد کشتار دیشب صهیونیست‌ها در رفح

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای حمله وحشیانه دیشب ارتش نازیِ اسراییل به شهر رفح و ارتکاب جنایت‌های وحشتناک ضد شهروندان بی‌پناه و آواره و زنان و کودکان و افراد سالخورده که تاکنون بیش از ۱۰۰ شهید به جای گذاشته را محکوم کرده و آن را ادامه نسل کشی و تلاش برای مهاجرت اجباری ملت فلسطین ارزیابی کرد.

این بیانیه تاکید کرد که حمله ارتش تروریستی رژیم صهیونیستی به رفح یک جنایت ترکیبی و اصرار بر نسل کشی در غزه و گسترش دامنه جنایت‌ها ضد ملت فلسطین است، آن هم در شرایطی که ملت ما در اوضاع مصیبت باری در این شهر زندگی می‌کند و حدود ۱.۴ میلیون نفر در آنجا مستقر هستند و چادرهای آوارگان در تمامی خیابان‌ها گسترده شده و مردم در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند و از کوچکترین زیرساخت‌های حیاتی بی‌بهره هستند.

حماس افزود که کابینه تروریستی نتانیاهو و ارتش نازیستی اسراییل تمامی مصوبات دادگاه لاهه که دو هفته قبل صادر شده را نادیده گرفته است، این در حالی است که این دادگاه خواستار اتخاذ تدابیر فوری برای آتش بس و پایان دادن به نسل کشی در غزه شده است.

این بیانیه، دولت آمریکا و شخص جو بایدن رئیس جمهور این کشور را مسوول کامل تمامی این جنایت‌ها در کنار رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد که این مسوولیت در نتیجه چراغ سبز دولت آمریکا به نتانیاهو بود که دیروز انجام شد و آمریکایی‌ها پیشنهاد حمایت‌های نامحدود مالی و تسلیحاتی و پوشش سیاسی برای ادامه نسل کشی و جنایت‌های اسراییل در غزه را بار دیگر مطرح کردند.

مقاومت اسلامی فلسطین همچنین از اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌ اسلامی و شورای امنیت خواست تحرک فوری و جدی برای توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی و نسل کشی مستمر آن ضد شهروندان بی‌پناه در نوار غزه را در دستور کار خود قرار دهند.

رژیم صهیونیستی دیشب در حملات موشکی سنگین، مناطق مختلف رفح را هدف قرار داد. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی دیشب و بامداد امروز بیش از ۵۰ حمله هوایی علیه رفح انجام داده اند.

منابع پزشکی تاکید کردند که تاکنون در جریان حمله‌های مذکور علیه ۱۴ خانه مسکونی و سه مسجد در رفح، ۱۱۰ فلسطینی بی گناه به شهادت رسیده اند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که نیروهای امدادرسان هنوز نتوانسته اند خود را به برخی از خانه‌های ویران شده در رفح برسانند و افراد را از زیر آوار خارج کنند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که پیکرهای ده‌ها شهید فلسطینی در بخش‌های مختلف شهر رفح بعد از حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی پراکنده شده است.

بیانیه حماس در مورد کشتار دیشب صهیونیست‌ها در رفح

تداوم بمباران بخش‌های مختلف نوار غزه

شبکه الجزیره گزارش داد که حمله‌های وحشیانه جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه طی بامداد و صبح امروز ادامه داشته است.

بر اساس این گزارش، بمباران منازل مسکونی در منطقه البرکه واقع در جنوب دیرالبلح در مرکز نوار غزه چندین شهید و زخمی از میان شهروندان بی گناه فلسطینی برجای گذاشته است.

در همین راستا جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی چند نوبت بخش‌های مختلف جنوب شهر خان یونس را واقع در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

شب خونین در رفح / ‏۵۰‬ حمله هوایی علیه شهر رفح

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که اوضاع در شهر رفح تنها طی یک ساعت طوری تغییر کرد که این منطقه تبدیل به میدان جنگ شد.

بر اساس گزارش‌های میدانی، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز بیش از ۵۰ حمله هوایی علیه رفح انجام داده اند.

شب خونین در جنوب نوار غزه/ بمباران رفح با سلاح‌های ممنوعه

منابع پزشکی تاکید کردند که تاکنون در جریان حمله‌های مذکور علیه ۱۴ خانه مسکونی و سه مسجد در رفح ۱۱۰ فلسطینی بی گناه به شهادت رسیده اند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که نیروهای امدادرسان هنوز نتوانسته اند خود را به برخی از خانه‌های ویران شده در رفح برسانند و افراد را از زیر آوار خارج کنند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که پیکرهای ده‌ها شهید فلسطینی در بخش‌های مختلف شهر رفح بعد از حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی پراکنده شده است.

استفاده از بمب‌های ممنوعه در جریان حمله به رفح

شبکه المیادین تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست در حمله‌های خود علیه شهر رفح از بمب‌های ممنوعه استفاده کرده اند.

مدیر بیمارستان کویت در رفح تصریح کرد: ما شاهد ثبت موارد متعددی از قطع اعضا در میان فلسطینی‌های زخمی شده در رفح در کنار تعداد زیادی از موارد ضربه مغزی و سوختگی هستیم.

وی افزود: اشغالگران صهیونیست از سلاح‌ها ممنوعه در بمباران رفح استفاده کرده اند.

الهمص تصریح کرد: ما شاهد آن هستیم که همچنان پیکرهای شهدای حمله‌های هوایی علیه شهر رفح به بیمارستان کویت در این منطقه منتقل می‌شوند اما مواد غذایی و دارو در این بیمارستان یافت نمی‌شود.

این در حالی است که نیروهای فلسطینی از پای ننشسته و به شدت با عناصر صهیونیست در شمال غرب رفح درگیر شدند.

دروغ پردازی‌های تل آویو برای توجیه بمباران مراکز غیرنظامی

از سوی دیگر دولت مستقر در نوار غزه تاکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی به اقدامات خود در زمینه ترور خبرنگاران فلسطینی ادامه می‌دهد.

در این گزارش آمده است: صهیونیست‌ها می‌کوشند با ساختن روایت‌های دروغین زمینه را برای ترور بیشتر خبرنگاران در نوار غزه مهیا کنند.

دولت نوار غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی روزنامه نگاران و خبرنگاران را به شهادت می‌رساند تا اتفاقاتی که در نوار غزه رخ می‌دهد به گوش جهانیان نرسد. این در حالی است که اشغالگران در خصوص مراکز درمانی و نیروهای امدادرسان و مسجدها دروغ پردازی می‌کنند تا هدف قرار دادن این منطقه‌ها را توجیه کنند.

شنیده شدن صدای چند انفجار در کرانه باختری

از سوی دیگر همزمان با تشدید حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، یورش نظامیان صهیونیست به بخش‌های مختلف کرانه باختری شدت گرفته است.

المیادین گزارش داد که درگیری‌هایی میان اشغالگران صهیونیست و نیروهای مقاومت فلسطین در منطقه بیت امر واقع در شمال شهر الخلیل رخ داده است.

شب خونین در جنوب نوار غزه/ بمباران رفح با سلاح‌های ممنوعه

عناصر صهیونیست به منطقه قباطیه واقع در جنوب شهر جنین نیز یورش بردند. در جریان این حمله نیروهای مقاومت با عناصر صهیونیست درگیر شدند.

اردوگاه بلاطه واقع در نابلس نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست و درگیری‌های مسلحانه میان این اشغالگران و نیروهای مقاومت بوده است. صدای وقوع چندین انفجار از این منطقه به گوش رسیده است.

عناصر رژیم صهیونیستی به منطقه الرام واقع در قدس اشغالی نیز یورش بردند. منطقه طمون واقع در جنوب طوباس نیز شاهد وقوع درگیری‌های شدید و چند انفجار بوده است.

این عناصر متجاوز مانع رسیدن نیروهای امدادرسان به روستای تل واقع در جنوب نابلس برای انتقال زخمی‌ها شدند.

شهادت جوان فلسطینی بر اثر اصابت ۲۰ گلوله به پیکرش

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که یک جوان فلسطینی در کرانه باختری توسط عناصر ارتش رژیم صهیونیستی گلوله باران شد.

بر اساس این گزارش، رامی راشد البطحه جوان ۳۵ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در ورود منطقه بتیر واقع در غرب بیت لحم به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که دست کم ۲۰ گلوله به قسمت‌های مختلف پیکر شهید رامی البطحه اصابت کرده و وی بر اثر شدت جراحات به شهادت رسیده است.

در حال تکمیل

منبع: مـهر