به گزارش زیرنویس، پلیس هند اعلام کرد که ۴ کودک بین پنج تا ۱۲ سال، بعد از ظهر روز دوشنبه پس از گیر افتادن در خندقی که در امتداد مرز هند و بنگلادش در منطقه دیناج‌پور شمالی حفر شده بود، کشته شدند. پلیس افزود: پنج کودک در سنگر حفر شده توسط نیروی ویژه مرزی در […]

به گزارش زیرنویس، پلیس هند اعلام کرد که ۴ کودک بین پنج تا ۱۲ سال، بعد از ظهر روز دوشنبه پس از گیر افتادن در خندقی که در امتداد مرز هند و بنگلادش در منطقه دیناج‌پور شمالی حفر شده بود، کشته شدند.

پلیس افزود: پنج کودک در سنگر حفر شده توسط نیروی ویژه مرزی در امتداد مرز بین المللی هند-بنگلادش مشغول بازی بودند، عمق سنگر ۱۰ تا ۱۵ فوت بود. ناگهان بخشی از خاک فرو رفت و چهار بچه زیر آن دفن شدند و یکی از آن‌ها خود را نجات داد.

یکی از مقامات ارشد نیروی ویژه مرزی هند گفت: غیرنظامیان هنگام وقوع حادثه از ماشین های صنعتی برای حفاری گل استفاده می کردند.

این حادثه باعث درگیری سیاسی حزب «کنگره ترینامول» که ایالت بنگال غربی را در دست دارد با آمیت شاه وزیر کشور هند شد و دبانگشو باتاچاریا سخنگوی این حزب ادعا کرد در حالی که وزیر کشور برای انتخابات و حزب خود (بهارتیا جنتا) برنامه ریزی می کند، این کودکان به دلیل سهل انگاری نیروهای امنیتی مرزی (BSF) جان خود را از دست دادند.

این حزب اعلام کرده است که روز سه شنبه تظاهراتی برگزار خواهد کرد.

 

منبع خبر: رکنـا