به گزارش خبرنگار مهر، خلیل رضایی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از فرایندهای برگزاری انتخابات، بررسی صلاحیت‌ها است که در چند مرحله انجام می‌شود و در همین راستا از مجموع ۲۶۴ داوطلبی که برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند، تا کنون ۱۵۸ نفر از سوی شورای نگهبان تأیید شده‌اند. […]

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل رضایی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از فرایندهای برگزاری انتخابات، بررسی صلاحیت‌ها است که در چند مرحله انجام می‌شود و در همین راستا از مجموع ۲۶۴ داوطلبی که برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند، تا کنون ۱۵۸ نفر از سوی شورای نگهبان تأیید شده‌اند.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان بوشهر با اشاره به این‌که تعداد زیادی از کسانی که رد صلاحیت شده یا صلاحیت آن‌ها احراز نشده بود پس از ثبت اعتراض و بررسی مجدد از سوی شورای نگهبان، صلاحیت آن‌ها تأیید شده است، اضافه کرد: کسانی که برای دفعه اول از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند تا ساعت ۱۸ امروز دوشنبه بیست و سوم بهمن فرصت داشتند تا اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان نیز تا یک هفته یعنی ۳۰ بهمن فرصت دارد تا اعتراض افراد را بررسی کرده و نتیجه را اعلام کند.

رضایی گفت: پس از اعلام نتیجه قطعی، اسامی نهایی از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال و سپس به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، گفت: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۵۱ درصد داوطلبان از سوی شورای نگهبان تأیید شدند در حالی‌که برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیش از ۶۱ درصد مورد تأیید قرار گرفتند.

منبع: مـهر