به گزارش زیرنویس، طی روزهای اخیر، عملیات احتمالی ارتش اشغالگران در رفح و افزایش اختلافات بین مقامات سیاسی و نظامی صهیونیست‌ها در این خصوص، به سوژه داغ محافل رسانه‌ای صهیونیستی و عربی مبدل شده است. در همین راستا، بنی گانتز، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در ادامه اظهارات ضد و نقیض و اختلافات […]

به گزارش زیرنویس، طی روزهای اخیر، عملیات احتمالی ارتش اشغالگران در رفح و افزایش اختلافات بین مقامات سیاسی و نظامی صهیونیست‌ها در این خصوص، به سوژه داغ محافل رسانه‌ای صهیونیستی و عربی مبدل شده است.

در همین راستا، بنی گانتز، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در ادامه اظهارات ضد و نقیض و اختلافات مقامات صهیونیستی درباره آغاز عملیات نظامی احتمالی در رفح طی اظهاراتی مدعی شد که عملیات نظامی گسترده‌ای به زودی در شهر رفح در جنوب نوار غزه شروع خواهد شد.

کانال ۱۴ عبری گزارش داد که بنی گانتز روز دوشنبه در نشستی با اعضای کابینه درباره آمادگی ارتش برای عملیات نظامی در رفح با اشاره عملیات نظامی ارتش طی ساعات آینده در غزه مدعی شد: «بدون شک عملیات نظامی در شهر رفح آغاز خواهد شد.»

از سوی دیگر، روزنامه «تایمز اسراییل» به نقل از بنی گانتز پیشتر گزارش داده بود که امکان دارد جنگ علیه حماس تا ۱۰ سال به طول بیانجامد و اولویت آزادی اسرا نزد حماس خواهد بود.

به گزاش تایمز اسراییل، گانتز مدعی شد: «زمان زیادی برای نابودی حماس در پیش داریم، اما زمان زیادی برای آزادی گروگان‌ها نداریم، پس آزادی آن‌ها در اولویت است.»

پیش از این، روزنامه «هاآرتص» چاپ سرزمین‌های اشغالی در این باره به نقل از منابع صهیونیستی گزارش داد: هنوز زمان مشخصی برای آغاز عملیات نظامی در رفح تعیین نشده و هدف از درز اخبار به بیرون در این زمینه، اعمال فشار بر طرف مقابل در مذاکرات برای مبادله اسرا است.

این درحالی است که شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر از تنش میان نتانیاهو و هرتزی هالیوی، رییس ستاد کل ارتش این رژیم بر سر عملیات نظامی در رفح خبر داد.

این شبکه تاکید کرد که نتانیاهو تصمیم دارد وزارت جنگ را مسؤول تأخیر در آغاز عملیات نظامی در رفح معرفی کند.

پیش از این نیز انصارالله، اتحادیه عرب و کشورهای عربی به مانند عربستان، اردن، مصر، امارات و قطر نسبت به پیامدهای خطرناک این اقدام صهیونیست‌ها در رفح هشدار داده بودند.

نتانیاهو به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف دو هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است.

منبع: مـهر