به گزارش زیرنویس، عباس عابدی سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌ های پزشکی اصفهان روز سه شنبه اظهار کرد: ساعت ۷:۳۸ با اورژانس اصفهان تماسی مبنی بر مسمومیت با گاز صورت گرفت و یک اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه در شهرک رازی اعزام شد. وی افزود: در این حادثه دو نفر آقا دچار مسمومیت شدند که یک […]

به گزارش زیرنویس، عباس عابدی سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌ های پزشکی اصفهان روز سه شنبه اظهار کرد: ساعت ۷:۳۸ با اورژانس اصفهان تماسی مبنی بر مسمومیت با گاز صورت گرفت و یک اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه در شهرک رازی اعزام شد.

وی افزود: در این حادثه دو نفر آقا دچار مسمومیت شدند که یک نفر ۲۶ ساله فوت و فرد دیگر که جوان ۲۷ ساله بود برای مراحل درمان به بیمارستان امیرالمومنین شهرضا منتقل شد.

مسمومیت با گاز مونواکسید کربن روزانه تعداد زیادی از شهروندان اصفهانی را راهی بیمارستان می‌کند؛ منشا بسیاری از این حوادث بر اثر بی احتیاطی و استفاده کردن از ذغال، اشکال در آبگرم کن، استفاده از پیک نیک، روشن کردن وسایل گرمایشی در محوطه‌ های بسته و خودرو و باغ بوده است.

بیشتر مسمومیت ها طبق اعلام مرکز اورژانس اصفهان از بین مردان بوده اما زنان و کودکان را نیز درگیر کرده است.

مرکز حوادث و فوریت‌ های پزشکی اصفهان اعلام کرده که از ابتدای امسال تاکنون به حدود ۴۰۰ مصدوم ناشی از گاز گرفتگی امداد رسانی کرده است.

 از ابتدای سال تاکنون ۱۵ نفر بر اثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست دادند.

مونو اُکسیدکربن، گازی بی‌رنگ، بی‌بو و بی‌مزه است که در اثر سوختن ناقص سوخت‌های آلی مانند گاز طبیعی، نفت، گازوییل، بنزین و چوب حاصل می‌شود.

منبع خبر: رکنـا