روز دوشنبه، پدر کلوین کیپتوم، رکورددار دوی ماراتن جهان، از دولت کنیا خواست تا در مورد مرگ پسرش تحقیق کند. کیپتون روز یکشنبه در تصادف جاده‌ای در غرب کنیا کشته شد. پدر این ورزشکار، سامسون چرویوت، گفت: «چند روز پیش افرادی به دنبال کیپتوم آمدند اما حاضر به معرفی خود نشدند. من از آنها خواستم […]

- پدر ورزشکار مطرح خواهان تحقیق درباره مرگ پسرش شد/ چند روز پیش افرادی به دنبال او آمدند...

روز دوشنبه، پدر کلوین کیپتوم، رکورددار دوی ماراتن جهان، از دولت کنیا خواست تا در مورد مرگ پسرش تحقیق کند. کیپتون روز یکشنبه در تصادف جاده‌ای در غرب کنیا کشته شد.

پدر این ورزشکار، سامسون چرویوت، گفت: «چند روز پیش افرادی به دنبال کیپتوم آمدند اما حاضر به معرفی خود نشدند. من از آنها خواستم که مدارک شناسایی خود را به من نشان دهند، اما آنها ترجیح دادند بروند. کیپتوم تنها پسر من بود. او من، مادرش و فرزندانش را ترک کرده است. من عمیقا ناراحت هستم.»

او خاطرنشان کرد که در آخرین صحبتی که باهم داشتند، پسرش گفت که حالش خوب است و آماده است تا دوباره رکورد ماراتن را بشکند. «او به من گفت که یک نفر می‌آید و به ما در ساخت خانه کمک می‌کند. گفت که بدنش کاملا آماده است و می‌تواند تا ۱.۵۹:۰۰ بدود.» پدر کیپتوم اضافه کرد که از تلویزیون متوجه این مصیبت شد: «خبر کشته شدن پسرم را هنگام تماشای اخبار شنیدم. به محل حادثه رفتم اما پلیس جسد را به بیمارستان الدورت برده بود.»

جاناتان بی، فرماندار شهرستان اوسین گیشو در کنیا (محل وقوع حادثه) به خبرنگاران گفت: «ما از مرگ کیپتوم عمیقا متأسفیم و از پلیس می‌خواهیم تحقیقات را سرعت ببخشد تا بتوانیم علت این حادثه را دریابیم.»

مرگ کیپتوم ۲۴ ساله شوک بزرگی در کنیا ایجاد کرد و خیلی‌ها به این خبر واکنش نشان دادند. این ورزشکار جوان به همراه مربی خود جروایس هاکیزیمانا در حادثه رانندگی کشته شد. شخص دیگری هم در ماشین بود که به بیمارستان منتقل شد و زنده ماند. کیپتوم در ۸ اکتبر گذشته به شهرت جهانی رسید و زمان ۲.۰۰:۳۵ را ثبت کرد و رکورد قبلی ۲.۰۱:۰۹ را که در اختیار هموطنش الیود کیپچوگ بود شکست. انتظار می‌رفت که او این بار با ثبت زمان کمتر از دو ساعت رکورد دیگری ثبت کند.

بیشتر بخوانید: شوک به دنیای ورزش؛ کلوین کیپتوم درگذشت

منبع: خبـر ورزشی