هشدار جدی به دولت: بازنشستگان ساکت نخواهند نشست
هشدار جدی به دولت: بازنشستگان ساکت نخواهند نشست

عصر خبر نوشت: رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: اطلاعات ما حاکی است دولت سعی دارد مصوبه کمیسیون تلفیق و نمانیدگان مجلس برای پرداخت ۱۷۰ همت بدهی خود در سال ۱۴۰۳ را زیر سوال برده و این رقم را کاهش دهد. علی دهقان کیا افزود: دولت هدفش رساندن این عدد به ۱۲۰ همت […]

- هشدار جدی به دولت: بازنشستگان ساکت نخواهند نشست

عصر خبر نوشت: رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: اطلاعات ما حاکی است دولت سعی دارد مصوبه کمیسیون تلفیق و نمانیدگان مجلس برای پرداخت ۱۷۰ همت بدهی خود در سال ۱۴۰۳ را زیر سوال برده و این رقم را کاهش دهد.

علی دهقان کیا افزود: دولت هدفش رساندن این عدد به ۱۲۰ همت است در صورتی که دولت که پول نقد نمی دهد بلکه از طریق واگذاری سهام و دارایی های خود نسبت به پرداخت بدهی هایش به سازمان تامین اجتماعی اقدام می کند.

وی بدهی جاری دولت را در سال جاری مبلغ ۲۱۴ همت اعلام کرد و اظهار داشت: این در حالی است که در مجموع ۷۰۰ همت به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و به دلیل به موقع پرداخت نشدن این بدهی ها ارزش آن کاهش قابل توجهی داشته است.

او با انتقاد از دولت گفت: دولت هر جا که به نفع خودش است می خواهد ورود کند در صورتی که اگر این کار اتفاق بیفتد تامین اجتماعی با مشکلات عمده ای مواجه می شود و ما بازنشستگان نیز ساکت نخواهیم نشست.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی با اشاره به بند ۴ سیاست های کلی تامین اجتماعی که توسط رهبر معظم انقلاب در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده است، گفت: این بند به عدم ایجاد بدهی جدید و انباشت آن تاکید دارد در صورتی که متاسفانه دولتمردان به خصوص رئیس سازمان برنامه و بودجه به این موضوع توجه لازم و دقت نظر ندارند.

منبع: اطلاعات انلاین