افزایش شدید تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۴ صحت دارد؟
افزایش شدید تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۴ صحت دارد؟

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از بلومبرگ، امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکو عربستان روز دوشنبه در کنفرانسی در ظهران گفت: انتظار داریم امسال تقاضای ۱۰۴ میلیون بشکه نفت داشته باشیم و این نشان دهنده رشد حدود ۱.۵ میلیون بشکه ای است بنابراین تقاضا قوی خواهد بود. اگرچه تحلیلگران انتظار دارند که تقاضا در سال […]

- افزایش شدید تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۴ صحت دارد؟

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از بلومبرگ، امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکو عربستان روز دوشنبه در کنفرانسی در ظهران گفت: انتظار داریم امسال تقاضای ۱۰۴ میلیون بشکه نفت داشته باشیم و این نشان دهنده رشد حدود ۱.۵ میلیون بشکه ای است بنابراین تقاضا قوی خواهد بود.

اگرچه تحلیلگران انتظار دارند که تقاضا در سال جاری افزایش یابد، اما در نتیجه تداوم رشد اقتصادی چین، انتظار می‌رود که این سرعت از رشد بیش از دو میلیون بشکه در روز در طول سال ۲۰۲۳ کندتر باشد، زیرا بهبودی همه‌گیر پس از کرونا به پایان خود می‌رسد.

پیش‌بینی‌های الناصر تقریباً در وسط پیش‌بینی‌های اوپک، گروه کشورهای تولیدکننده نفت به رهبری ریاض، و آژانس بین‌المللی انرژی که نماینده کشورهای مصرف‌کننده است، قرار می‌گیرد. این انتظارات با نظرات معامله گران بزرگی مانند گروه ویتول و گروه گونور مطابقت دارد.

قیمت نفت خام در لندن نزدیک به ۸۰ دلار در هر بشکه تثبیت شد، زیرا تولید بی سابقه در ایالات متحده و سایر مناطق همچنان به پاسخگویی به تقاضای رو به رشد ادامه می دهد و به کاهش نگرانی ها در مورد درگیریها در خاورمیانه و کاهش تولید توسط اوپک پلاس به رهبری عربستان کمک می‌کند.

آرامکو ماه گذشته پس از اینکه اعلام کرد با برنامه‌های خود برای افزایش ظرفیت تولید به میزان حدودا ۸ درصدی به ۱۳ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۷ پیش نمی رود صنعت نفت را به شدت نگران کرده بود.

منبع: اطلاعات انلاین