لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پایدار بودن وضعیت جوی استان طی امروز، اظهار داشت: سامانه بارشی از اوایل وقت فردا پنجشنبه وارد استان می‌شود. وی افزود: با ورود این سامانه بارشی، افزایش ابر و گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و به تدریج شروع بارش باران و در […]

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پایدار بودن وضعیت جوی استان طی امروز، اظهار داشت: سامانه بارشی از اوایل وقت فردا پنجشنبه وارد استان می‌شود.

وی افزود: با ورود این سامانه بارشی، افزایش ابر و گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و به تدریج شروع بارش باران و در مناطق سردسیر و ارتفاعات غرب استان بارش برف را انتظار داریم.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت روز پنجشنبه سایر مناطق استان را نیز فرا می‌گیرد، گفت: بارندگی‌ها تا شامگاه جمعه در سطح استان ادامه خواهد داشت و شدت آن در نیمه غربی و جنوب استان و در مناطق مرزی با استان‌های مجاور چون چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

به گفته امینی در مناطق مستعد بارش رگباری، مه آلودی هوا، کاهش شعاع دید و احتمال کولاک برف، وقوع رعدوبرق و ریزش تگرگ نیز وجود خواهد داشت.

وی اضافه کرد: شدت وزش باد طی روز جمعه و به ویژه روز شنبه افزایش خواهد یافت و حتی تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با هشدار در خصوص احتمال آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای طی ۴۸ ساعت پیش‌رو، گفت: روز یک شنبه نیز مجدد با گذر موج از نیمه شمالی احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده در برخی مناطق نیمه شمالی استان وجود دارد.

امینی با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش رو تغییر محسوسی ندارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به سه درجه سلسیوس بالای صفر نی‌رسد.

به گفته وی، بوئین میاندشت با کمینه دمای سه درجه سلسیوس زیر صفر و خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۷ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان خواهند بود.

منبع: مـهر