«ریشا» شیر باغ وحش مشهد خبرساز شد!
«ریشا» شیر باغ وحش مشهد خبرساز شد!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، علیرضا بنی اسدی، دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: این شیر از سه هفته پیش با تشخیص بیماری انگلی تحت درمان قرار گرفته است اما با هدف کنترل بیشتر بر روند درمان، روز گذشته نیز با حضور یک تیم مجهز از بیمارستان تخصصی دامپزشکی و با هدف تشخیصی […]

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، علیرضا بنی اسدی، دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: این شیر از سه هفته پیش با تشخیص بیماری انگلی تحت درمان قرار گرفته است اما با هدف کنترل بیشتر بر روند درمان، روز گذشته نیز با حضور یک تیم مجهز از بیمارستان تخصصی دامپزشکی و با هدف تشخیصی اقدام به بیهوش کردن شیر کرده و علاوه بر مایع درمانی، برداشت نمونه های لازم مانند خون، مدفوع و غیره نیز از این حیوان انجام شد.

«ریشا» شیر باغ وحش مشهد خبرساز شد

وی بیان کرد: همچنین معاینات پزشکی کامل شامل نوار قلب، سونوگرافی و رادیوگرافی انجام شد، که نتایج آزمایش متعاقبا اعلام خواهد شد.

دامپزشک اداره کل محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: شرایط فعلی «ریشا» هم اکنون مساعد بوده و روند درمان تا بهبودی کامل ادامه خواهد داشت.

بنی اسدی گفت: این شیر دارای تیپ بدنی لاغر اندام است و از لحاظ رتبه بدنی هیچ وقت متوسط و چاق نبوده که از دو ماه پیش تست انگلی این گونه مثبت اعلام شده و از همان زمان درمان ضد انگلی روی «ریشا» در حال انجام است.

منبع: اطلاعات انلاین