به فاصله ۴۸ ساعت پس از تقابل حساس تیم ملی با کره جنوبی در پیکارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰، دو تیم استقلال و پرسپولیس به مصاف یکدیگر رفتند تا جدال برگشت خود در هشتمین دوره پیکارهای لیگ برتر را انجام داده باشند. استقلال با امیر قلعه‌نویی امید اول قهرمانی بود و پرسپولیس هم که در […]

- وقتی قلعه‌نویی رختکن استقلال را به آتش کشید/ فرار پرسپولیس از باخت، به لطف خطای اسرارآمیز یک استقلالی!

به فاصله ۴۸ ساعت پس از تقابل حساس تیم ملی با کره جنوبی در پیکارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰، دو تیم استقلال و پرسپولیس به مصاف یکدیگر رفتند تا جدال برگشت خود در هشتمین دوره پیکارهای لیگ برتر را انجام داده باشند. استقلال با امیر قلعه‌نویی امید اول قهرمانی بود و پرسپولیس هم که در آن زمان به تازگی نلو وینگادا پرتغالی را بالای سر خودش می‌دید، آمده بود تا از این بازی به عنوان پلی برای رسیدن به روزهای بهتر بهره بگیرد.

مسابقه انصافا افت و خیز خوبی داشت و استقلالی‌ها توسط مجتبی جباری توانستند به گل برسند؛ گلی که تا آخرین لحظات وقت‌های تلف‌شده پابرجا مانده بود ولی ارسال توپ به درون محوطه جریمه با حرکت عجیب علی علیزاده همراه شد و این بازیکن که به اوت‌های بلند خودش معروف بود ناگهان مانند یک والیبالیست توپ را با دست لمس کرد تا پرسپولیس در میان حیرت هواداران استقلال صاحب ضربه پنالتی شود. مازیار زارع توپ را با تور دروازه استقلال آشنا کرد و بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت اما جنجال‌ها تازه از همان زمان شروع شد.

امیر قلعه‌نویی که به خاطر از دست رفتن پیروزی فوق‌العاده عصبی بود، در داخل رختکن با تعدادی از بازیکنان به‌شدت برخورد کرد و از بیژن کوشکی و مهرداد پولادی انتقاد کرد. علی علیزاده هم که می‌توان گفت حتی خودش هم نمی‌دانست چرا دست به چنین کاری زده، آن‌قدر شوکه بود که تا ۴۸ ساعت پس از مسابقه سر تمرین استقلال حاضر نشد. البته که نمی‌توان در این رابطه وصله‌ای را به علیزاده که سابقه بازی در پرسپولیس را هم دارد، چسباند ولی حرکتی که انجام داد قطعا پس از گذشت ۱۵ سال هنوز برای خودش نیز تعجب‌برانگیز است.

منبع: خبـر ورزشی