آن طور که به خاطر داریم شاید در طول این حداقل یک دهه گذشته تنها در یک فصل آن هم در فصل مدیریت آجرلو و سرمربیگری فرهاد مجیدی بود که استقلال یک آرامش نسبی داشت و خبری از شعارهای حیا کن و رها کن و فلانی استعفا استعفا وجود نداشت. اما در بقیه فصل ها […]

- کلوب| داستان دنباله دار «حیا کن رها کن» در استقلال!

آن طور که به خاطر داریم شاید در طول این حداقل یک دهه گذشته تنها در یک فصل آن هم در فصل مدیریت آجرلو و سرمربیگری فرهاد مجیدی بود که استقلال یک آرامش نسبی داشت و خبری از شعارهای حیا کن و رها کن و فلانی استعفا استعفا وجود نداشت. اما در بقیه فصل ها همیشه طوری مدیریت باشگاه استقلال عمل کرد که هیچگاه رضایت هواداران این باشگاه و تیم را جلب نکرد و حاصل آن همین یک دهه دوری از جام و قهرمانی بوده است. پس از آن فصل رؤیایی برای هواداران آبی داستان تغییر مدیریت، آمدن فتح الله زاده و حجت کریمی و علی خطیر داستان ناکامی ها را دنباله دار کرده است.

استقلال در نیم فصل اول با تمام مشکلاتی که داشت در صدر ایستاد و به قولی جشن قهرمانی نیم فصل خود را در خاموشی و سکوت گرفت، اما هم سرمربی این تیم و هم هواداران آن به خوبی از نیم فصل دوم و اتفاقات سخت و سنگین و جو فشرده ای که بوجود خواهد آمد خوب اطلاع دارند و به همین خاطر هرگز دوست ندارند که ناکامی های فصل های گذشته دوباره برایشان در این فصل هم تکرار شود.

درست است در هیچ کجای دنیا مدیر یک تیم صدرنشین و قهرمان نیم فصل را از کار برکنار نمی کنند، اما وقتی داستان برای تقویت این تیم قهرمان در نیم فصل شروع می شود و پس از گذشت شش هفته و با شروع نیم فصل دوم هیچ خبری از تقویت تیم شنیده و دیده نشده است خواه ناخواه هواداران این تیم اوضاع را آشفته تر از آن چیزی می بینند که امروز شاهد آن هستند. شاید جو آرام باشد، شاید سکوت مدیر تنها یک آرامش نسبی به همراه داشته باشد اما وقتی هیچ خبری از نقل و انتقالات نمی شود و تنها بازگشت یک مدافع و جذب یک هافبک آن هم در چند روز مانده تا شروع نیم فصل دوم شنیده می شود نمی توان به این سکوت اعتماد کرد، هواداران آبی هم دلواپسی خود را از این سکوت و اوضاع پس از گذشت شش هفته و صبر برای بهبود اوضاع تا به امروز کشاندند اما انگاری فایده ندارد.

داستان شعار حیا کن و رها کن شاید برای برخی از مدیران هیچ ترس و دلهره ای نداشته باشد اما به هر حال این موضوع را بسیار روشن می کند که هواداران این تیم این مدیریت با این شیوه مدیریتی را نمی پسندند و دوست ندارند و علاقه ای برای ادامه کار برای آن نمی بینند و بهترین راه را برای حفظ احترام متقابل استعفا می دانند حال شاید مدیریت باشگاه با تداعی داستان مدیران گذشته بخواهد راه آنها را ادامه دهد و دست به استعفا نزند.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی