خلاقیت، گمشده کودکان ایرانی است
خلاقیت، گمشده کودکان ایرانی است

اطلاعات نوشت: محمدعلی گلاب‌زاده، مدیر پژوهشکده کرمان شناسی در این مراسم با اشاره  به مفاخر استان همدان و از جمله مصطفی رحماندوست، گفت: جایگاه این استاد بزرگ در عرصه شعر بر کسی پوشیده نیست و یکی از کارهای بزرگ استاد رحماندوست ترجمه قرآن کریم به زبان ساده و کودکانه است و او خدمات شایسته و بزرگی […]

- خلاقیت، گمشده کودکان ایرانی است

اطلاعات نوشت: محمدعلی گلاب‌زاده، مدیر پژوهشکده کرمان شناسی در این مراسم با اشاره  به مفاخر استان همدان و از جمله مصطفی رحماندوست، گفت: جایگاه این استاد بزرگ در عرصه شعر بر کسی پوشیده نیست و یکی از کارهای بزرگ استاد رحماندوست ترجمه قرآن کریم به زبان ساده و کودکانه است و او خدمات شایسته و بزرگی را در کشور ارائه داده است.

گلاب‌زاده بار دیگر با تمجید از خدمات استاد رحماندوست، گفت: او دلبسته کتاب است و جان و روح او با کتاب پیوند خورده است، اما متاسفانه این دلبستگی امروز شرایط خوبی ندارد و باید برای بهبود وضع کتابخوانی در جامعه فکری کرد.

حامد حسینخانی، مدیر بنیاد ایرانشناسی استان کرمان  هم در این مراسم اظهارداشت: ما با آثار استاد رحماندوست زندگی کرده ایم و ذوق هنری و ادبی چند نسل با چنین شاعری پرورده شده است.وی با اشاره به تالیف بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و شعر و قصه توسط مصطفی رحماندوست، گفت: چند نسل فرزندان این سرزمین با آثار استاد بالیده و زندگی کرده‌اند و مدیون ذوق و اندیشه های او هستیم.

حسینخانی افزود: راه‌اندازی پایگاه اینترنتی کتابخانه ملی کودک و نوجوان از کارهای بزرگ استاد رحماندوست است.

استاد مصطفی رحماندوست در بخش پایانی این مراسم در مقابل تمجیدهای  سخنرانان،گفت: من کاری نکرده ام  به جز این که بچه‌ها را خیلی دوست داشتم.

وی با اشاره به پیشنهاد  پذیرفتن پست‌های  اداری در کشور اظهارداشت: دوست داشتم برای بچه‌ها کار کنم و کار کردم و پاداشش را هم گرفته ام.رحماندوست  با اشاره به علاقه مردم به آثارش ،گفت: این خیلی  زیبا است و بارها گفته‌ام که به خاطر رضای خدا برای بچه‌ها کار کنید و مطمئن باشید که به پاداش دنیایی هم می‌رسید.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با بیان این که از ۱۹ سال قبل چند بار دعوت شدم، اما به کرمان نیامدم، گفت: روزی تنها در بازارکرمان قدم می‌زدم و کسی مرا نمی‌شناخت، در حالی که یک سال قبلش در سال ۱۳۸۳بزرگ‌ترین رویداد ادبیات کودکان تاریخ ایران در کرمان اتفاق افتاده بود و از ۱۴ کشوراز آمریکا تا ویتنام، نویسنده آمده بود و استاندار وقت پیشنهاد داد که پایگاه ادبیات کودکان ایران را در کرمان به عنوان پایلوت ایجاد کنیم.

آن زمان امکانات بود و یکسری کارها هم انجام و کتابخانه راه‌اندازی شد و قرار بود من ۲ یا۳ روز در هفته به کرمان بیایم و این کار را دنبال کنیم، اما یک سال بعد همه چیز تمام شد و من تنها در بازار قدم می‌زدم و از استاندار و کتابخانه خبری نبود.

وی اظهارداشت: هدف من از تألیف آثارم این است که بچه‌ها خلاق بار بیایند؛ خلاقیت گمشده  کودکان ما است.هدف دیگر من این بود که همدیگر را به رسمیت بشناسیم و لهجه و رنگ پوست  دیگران را به تمسخر نگیریم و این درد بزرگ جهان امروزما است.

مراسم نکوداشت استاد مصطفی رحماندوست، پدر شعر کودک ایران با حضور جمعی از مسئولان در مجتمع آموزشی ریحانه  کرمان برگزار و از این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان تجلیل شد.

منبع: اطلاعات انلاین