تحصیل ۲۶ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس البرز با وجود کمبود فضای آموزشی
تحصیل ۲۶ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس البرز با وجود کمبود فضای آموزشی

در استان البرز علاوه بر حضور بیش از ۲۶ هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان البرز طرح آموزش خانواده و ایجاد کارگاه‌های آموزشی برای والدین اتباع خارجی برگزار شد. باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: جلسه رسیدگی به آسیب های اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان اتباع خارجی به منظور رشد و ارتقای جامعه اتباع با حضور معاون […]

در استان البرز علاوه بر حضور بیش از ۲۶ هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان البرز طرح آموزش خانواده و ایجاد کارگاه‌های آموزشی برای والدین اتباع خارجی برگزار شد.

- تحصیل ۲۶ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس البرز با وجود کمبود فضای آموزشی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: جلسه رسیدگی به آسیب های اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان اتباع خارجی به منظور رشد و ارتقای جامعه اتباع با حضور معاون و کارشناس اتباع خارجی آموزش و پرورش استان تشکیل شد. 

در این جلسه سیروس دهقان شیری ضمن اشاره به شرایط ثبت نام اتباع خارجی در مدارس این استان از برگزاری طرح آموزش خانواده و ایجاد کارگاههای آموزشی برای والدین اتباع خارجی، آشنایی با بهداشت و سلامت و شیوه مهارت ها و آداب زندگی توسط اداره کل آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد. 

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات کارشناس اتباع خارجی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: امیدواریم سازمانهای بین المللی در خصوص تخصیص اعتبارات حمایتی به دانش آموزان اتباع خارجی اهتمام ویژه داشته باشند.

این درحالیست که در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تعداد دانش‌آموزان غیرایرانی ثبت‌نام شده در مدارس ایرانی برابر با ۶۱۴ هزار و ۱۹۹ نفر بود. از این تعداد حدود ۵۱ درصدشان پسر و ۴۹ درصدشان دختر بودند.

منبع: اطلاعات انلاین