بهترین راه های سفر از شیراز به تهران
بهترین راه های سفر از شیراز به تهران

سفر از شیراز به تهران یکی از پرترددترین سفرهای داخلی ایران به شمار می‌آید. این سفر به دلایل مختلفی مانند وجود جاذبه‌های گردشگری، اقتصادی و تجاری در دو شهر شیراز و تهران، موردتوجه بسیاری از افراد قرار دارد. زمان، هدف و بودجه عوامل مختلفی هستند که در انتخاب راه سفر می‌تواند تأثیر بگذارند. مسافران سفر […]

سفر از شیراز به تهران یکی از پرترددترین سفرهای داخلی ایران به شمار می‌آید. این سفر به دلایل مختلفی مانند وجود جاذبه‌های گردشگری، اقتصادی و تجاری در دو شهر شیراز و تهران، موردتوجه بسیاری از افراد قرار دارد. زمان، هدف و بودجه عوامل مختلفی هستند که در انتخاب راه سفر می‌تواند تأثیر بگذارند. مسافران سفر خود را با تهیه یک بلیط اتوبوس ، قطار، هواپیما یا خودروی شخصی می‌توانند آغاز کنند. حال برای اینکه بتوانند بهترین راه را انتخاب کنند باید قبل از سفر تحقیقات لازم را انجام دهند تا از سفر لذت ببرند. این مطلب در مورد بهترین راه‌های سفر از شیراز به تهران است برای کسب اطلاعات بیشتر ما را همراهی کنید.

بهترین راه های سفر از شیراز به تهران

سفر با اتوبوس از شیراز به تهران

سفر با اتوبوس یکی از ارزان‌ترین راه‌های سفر از شیراز به تهران است. فاصله زمینی شیراز تا تهران با اتوبوس حدود ۹۲۰ کیلومتر است. پیمودن این مسیر حدود  ۲۰ ساعت طول خواهد کشید. اتوبوس‌های شیراز به تهران ظاهراً از پایانه اتوبوسرانی شیراز حرکت و در پایانه اتوبوسرانی تهران توقف خواهند کرد؛ اما مسیر آن‌ها می‌توانند متفاوت باشند.

مسیر اول بزرگراه شیراز ـ پارسه ـ تهران، است که یکی از طولانی‌ترین آزادراه‌های ایران محسوب می‌شود این بزرگراه استان‌های فارس، اصفهان و تهران را به یکدیگر متصل می‌کند. این آزادراه از میدان شهدای شهر شیراز آغاز می‌شود و پس از عبور از شهرهای مرودشت، اقلید، سمیرم، شهرضا، مبارکه و ساوه به شهر تهران می‌رسد.

مسیر دوم بزرگراه شیراز ـ اردکان ـ تهران است که یکی از مسیرهای پرتردد ایران است این بزرگراه استان‌های فارس، اصفهان و تهران را به یکدیگر متصل می‌کند. این مسیر از میدان شهدای شهر شیراز آغاز می‌شود و پس از عبور از شهرهای اردکان، یزد، نائین، و اصفهان، به شهر تهران می‌رسد.

 قیمت بلیط اتوبوس از شیراز به تهران به نوع اتوبوس و زمان سفر بستگی دارد. برای کسانی که به دنبال ارزان‌ترین راه سفر هستند، سفر با اتوبوس بهترین گزینه خواهد بود. اگر شما قصد سفر زمینی از شیراز به تهران آن هم با اتوبوس را دارند، می‌توانید بلیط اتوبوس خود را به‌صورت حضوری با مراجعه به پایانه‌های مسافربری تهیه و یا به‌صورت آنلاین و اینترنتی خریداری کنید.

 

سفر با خودروی شخصی از شیراز به تهران

سفر با خودروی شخصی یکی از متداول‌ترین راه‌های سفر از شیراز به تهران است. فاصله زمینی شیراز تا تهران حدوداً ۹۰۰ کیلومتر برآورده شده است که معمولاً ۱۰ ساعت با خودروی شخصی باید رانندگی کرد تا شیراز به تهران رسید البته این زمان بسته به رانندگی، شرایط آب‌و‌هوایی تغییر خواهد کرد.

بهترین مسیر زمینی شیراز به تهران از جاده قم به سمت آباده می‌گذرد. این مسیر دارای دو باند رفت‌وبرگشت است و شرایط مناسبی برای رانندگی دارد. برای کسانی که می‌خواهند در طول مسیر از طبیعت لذت ببرند و یا بار و وسایل زیادی دارند، سفر با خودروی شخصی بهترین گزینه است.

در طول مسیر شیراز به تهران، از شهرهایی مانند ساوه، قم، کاشان، اصفهان و یاسوج عبور خواهید کرد. می‌توانید در این شهرها برای استراحت و صرف غذا توقف داشته باشید. حال اگر قصد سفر زمینی را دارید و ترجیح می‌دهید به‌جای رزرو بلیط اتوبوس با خودروی شخصی خود سفر کنید قبل از سفر وضعیت جاده‌ها را در نظر بگیرید.

سفر با هواپیما از شیراز به تهران

سفر با هواپیما سریع‌ترین راه سفر برای مسافران است که مدت‌زمان بسیار کمی دارند. فاصله هوایی بین این دو شهر حدود ۶۸۲ کیلومتر برآورد شده است این مسافت معمولاً ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه زمان خواهد برد. نوع هواپیما و شرایط آب‌وهوایی در مدت‌زمان می‌توانند تأثیر بگذارد. برای مسافرانی که به دنبال سریع‌ترین و راحت‌ترین راه سفر هستند، سفر با هواپیما بهترین گزینه پیشنهادی است.

شرکت‌های هواپیمایی ماهان، ایران‌ایر، آتا، سپهران، ایران ایرتور، کارون و قشم ایر پرواز مستقیم از شیراز به تهران را انجام می‌دهند. این پروازها در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران انجام می‌شوند.

اگر شما قصد سفر هوایی از شیراز به تهران را دارید، می‌توانید بلیط خود را به‌صورت حضوری و آنلاین تهیه کنید. قیمت بلیط هواپیما از شیراز به تهران بسته به ایرلاین، کلاس پروازی، نوع بلیط و زمان پرواز متفاوت است. سفر هوایی مقرون‌به‌صرفه نیست مسافران می‌توانند با خرید بلیط اتوبوس سفر تجاری، اقتصادی و حتی گردشگری خود را به‌راحتی آغاز کنند.

بهترین راه های سفر از شیراز به تهران

سفر با قطار از شیراز به تهران

سفر با قطار یکی از طولانی‌ترین راه‌های سفر شیراز به تهران است. فاصله ریلی بین شیراز تا تهران حدود ۹۲۴ کیلومتر است و مدت زمان سفر ریلی شیراز به تهران حدوداً ۱۵ ساعت طول خواهد کشید. در حال حاضر، چندین شرکت ریلی از شیراز به تهران قطارهایی را در مسیرهای مختلف راهی می‌کنند. این قطارها معمولاً از ایستگاه راه‌آهن شیراز حرکت از شهر مرودشت، اقلید، سمیرم، شهرضا، کاشان، قم عبور و در ایستگاه راه‌آهن تهران توقف می‌کنند. قیمت بلیط قطار از شیراز به تهران بسته به نوع قطار و زمان سفر متفاوت است. اگر قصد سفری مقرون به صرفه را دارید یک بلیط اتوبوس تهیه و سفر خود را نهایی کنید.

بهترین راه های سفر از شیراز به تهران

برترین راه سفر از شیراز به تهران

سریع‌ترین وسیله نقلیه سفر شیراز به تهران هواپیما خواهد بود که مدت‌زمان و مسافت سفر را بسیار کوتاه می‌کند. هزینه این راه از سفر بسیار بالا است. اگر مسافر به دنبال راحتی و امنیت باشد برترین گزینه انتخابی سفر با قطار است. امکانات رفاهی قطار نظر مسافران را جلب خواهد کرد. یکی دیگر از راه‌های سفر استفاده از خودروی شخصی خواهد بود در این روش مسافر ساعت‌های لذت بخشی را تجربه خواهد کرد. ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه سفر شیراز به تهران سفر با اتوبوس است. مسافران با خرید بلیط اتوبوس شیراز تهران یک سفر مقرون‌به‌صرفه را تجربه خواهند کرد.

 سفر شیراز به تهران با اسنپ تریپ

شیراز و تهران دو شهر پرجمعیت و مهم ایران محسوب می‌شوند که هر کدام از آن‌ها جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوانی دارند. سفر از شیراز به تهران می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش و خاطره‌انگیز باشد. سفر از شیراز به تهران با اسنپ تریپ به‌راحتی و با بهترین قیمت ممکن امکان‌پذیر است. اسنپ تریپ یک پلتفرم آنلاین برای رزرو بلیط اتوبوس، هواپیما و قطار است. شما می‌توانید با چند کلیک ساده، بلیط سفر خود را از شیراز به تهران از اسنپ تریپ خریداری کنید. این سایت اینترنتی از ابتدا رضایت کاربران را سرلوحه کار خود قرار داده و تا به امروز بدان پایبند بوده است.

منبع: اطلاعات انلاین