غربالگری سلامت قلب و عروق زائران اربعین
غربالگری سلامت قلب و عروق زائران اربعین

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: خدماتی که ما برای زائرین اربعین و موکب‌دارها در نظر گرفتیم در زمینه غربالگریِ سلامت قلب و عروق و پایش سلامت قلبی است که می‌توانیم قبل از رویداد اربعین، آن را انجام دهیم.

فائزه هاشمی؛ مدیرعامل شرکت‌ دانش‌بنیان “جهان قلب آزمون”   اظهار کرد: خدماتی که ما برای زائرین اربعین و موکب‌دارها در نظر گرفتیم در زمینه غربالگریِ سلامت قلب و عروق و پایش سلامت قلبی است که می‌توانیم قبل از رویداد اربعین، آن را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: با استفاده از تجهیزات پزشکی در حین پیاده‌روی اربعین، سه نوع خدمات ارائه می‌دهیم که یکی از این خدمات با توجه به  گرم‌تر شدن هوا و جمعیت زیاد که ممکن است مشکلات برای زائران با سنین بالا داشته باشد، تریاژ در مواقع حاد است و در شرایطی که با افزایش فشار خون زائر روبه‌رو شویم می‌توانیم خدمات تریاژ را ارائه دهیم.

هاشمی با بیان اینکه زیرساخت نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و نیروی انسانی متخصص برای خدمات تریاژ را در اختیار داریم، یادآور شد: پایش سلامت در حین سفر از دیگر خدمات ما به زائران است، در صورتی که فرد در حین پیاده‌روی احساس بیماری کند و نیاز به پایش سلامت داشته باشد، این خدمات را ارائه می‌دهیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تأکید کرد: یکی از این محصولات، دستگاهی است که به صورت مچ‌بند بر روی دست نصب شده و نوار قلب و اکسیژن خون را چک می‌کند و سایر پارامترهای دیگر را ثبت می‌کند.

 

هاشمی سومین خدمت این شرکت را تأمین تجهیزات پزشکی ارزان‌قیمت برای موکب‌داران ذکر کرد و گفت: تجهیزات مصرفی همچون پک‌های کمک اولیه تا تجهیزاتی چون فشارسنج و گلوکومتر و پالس اکسی‌متر از جمله تجهیزاتی است که می‌توانیم برای موکب‌داران تهیه کنیم.

وی ادامه داد: ما برای پایش سلامت علاوه بر دستگاه نوار قلب، دستگاه پالس اکسی‌متر و گلوکومتر و فشارسنج نیز در تست‌ها استفاده می‌شود تا بیشترین میزان داده از سلامت زائرین در کمترین زمان را جمع‌آوری کنیم تا با این داده‌ها یک گزارش جامع تهیه و به پزشک ارائه شود.

به گزارش زیرنویس، هاشمی اظهار کرد: نرم‌افزارِ پیاده‌سازی شده در این شرکت، قابلیت دسترسی پزشک به وضعیت سلامت فرد از راه دور را دارد و براساس آن، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی تأکید کرد: انجام این تست‌ها قبل از سفر بهتر است چون در صورتی که فرد متوجه مشکلی در سلامت خود شود، می‌تواند ویزیت پزشک را انجام داده و سپس داروهای مورد نیاز را دریافت و با آگاهی کامل راهی سفر شود.

منبع:تسنیم