به گزارش زیرنویس، وبگاه آمریکایی آکسیوس در گزارشی به نقل از مقامات صهیونیستی گفته است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار اخیر خود با «آنتونی بلینکن»، وزیرخارجه آمریکا نارضایتی خود را از گزینه آمریکا برای به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی اعلام کرده است. آکسیوس از قول یک مقام اسرائیلی دیدار بلینکن […]

به گزارش زیرنویس، وبگاه آمریکایی آکسیوس در گزارشی به نقل از مقامات صهیونیستی گفته است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار اخیر خود با «آنتونی بلینکن»، وزیرخارجه آمریکا نارضایتی خود را از گزینه آمریکا برای به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی اعلام کرده است.

آکسیوس از قول یک مقام اسرائیلی دیدار بلینکن و نتانیاهو را پرتنش و جنجالی توصیف کرده و افزوده است که در این دیدار نتانیاهو به بلینکن تاکید کرد که اقدام واشنگتن درباره به رسمیت شناختن دولت مستقلل فلسطین، به هر تلاشی از سوی دولت بایدن در مورد عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی آسیب می‌رساند.

پیش از این نیز، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه افراطی رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو، روز پنجشنبه طی سخنانی به گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌هایی همچون روزنامه واشنگتن پست و روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت درمورد طرح آمریکایی‌ها برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی واکنش نشان داده و گفته بود: ما تحت هیچ شرایطی با این طرحی که درواقع به فلسطینی‌ها می‌گوید به خاطر کشتار وحشتناکی که علیه ما به راه انداختند مستحق پاداش هستند و این پاداش، تشکیل کشور فلسطینی به پایتختی قدس است، موافقت نخواهیم کرد.

او افزود: تشکیل کشور فلسطین، تهدیدی موجودیتی برای اسرائیل است. من امروز در نشست شورای سیاسی و امنیتی خواستار اتخاذ تصمیمی صریح و بدون ابهام مبنی بر مخالفت اسرائیل با تشکیل کشور فلسطین که به معنای اعمال تحریم بر بیش از نیم میلیون شهرک‌نشین اسرائیلی است، شدم.

این وزیر افراطی صهیونیست تصریح کرد: من از بنیامین نتانیاهو و بنی‌گانتس و گادی آیزنکوت و همه وزرا انتظار حمایت روشن در این زمینه دارم.

«ایتمار بن گویر» از دیگر وزرای فاشیست کابینه نتانیاهو و وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز گفت: دنیا می‌خواهد برای فلسطینی‌ها کشور تشکیل دهد اما این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

«عمیحای شیکلی» یکی دیگر از وزرای صهیونیست وابسته به حزب نتانیاهو هم اعلام کرد: اگر آمریکا به دنبال تشکیل کشور فلسطین است پس باید آن را با اقدامات یکجانبه مانند لغو توافق‌نامه اسلو تهدید کنیم.

این لفاظی‌های وزرای صهیونیست بعد از آن صورت گرفته که به تازگی رسانه‌های آمریکایی از طرح این کشور برای تشکیل کشور فلسطین خبر دادند که شامل یک جدول زمانی برای تشکیل کشور فلسطین است و طی روزهای آینده از آن رونمایی خواهد شد.

به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها سعی دارند با ادعای تشکیل کشور فلسطین، یک فریبکاری جدید علیه مردم این سرزمین انجام دهند.

منبع: مـهر