رافائل سیلوا و جلال الدین ماشاریپوف از جمله بازیکنانی بودند که جواد نکونام روی جذب آنها اصرار داشت اما میلاد فخرالدینی خرید ناخواسته آبی ها بشمار می رود، به این خاطر که اگر کوین یامگا مصدوم نمی شد، این بازیکن در لیست خرید آبی ها قرار نمی گرفت. جواد نکونام برای اینکه بتواند در دور […]

- محدودیت بزرگ نکونام در استقلال؛ تغییر تاکتیک ممنوع!  

رافائل سیلوا و جلال الدین ماشاریپوف از جمله بازیکنانی بودند که جواد نکونام روی جذب آنها اصرار داشت اما میلاد فخرالدینی خرید ناخواسته آبی ها بشمار می رود، به این خاطر که اگر کوین یامگا مصدوم نمی شد، این بازیکن در لیست خرید آبی ها قرار نمی گرفت.

جواد نکونام برای اینکه بتواند در دور برگشت بازیها با شیوه های دیگر از جمله سیستم ۳-۳-۴ و ۱-۳-۲-۴ بازی کند، خواهان جذب دست کم دو وینگر بود و به همین دلیل جذب بازیکنانی چون استون اورنوف، امیر حسین حسین زاده، فرشاد احمدزاده و … را در دستور کار خود قرار داد اما حتی یک وینگر هم به ترکیب تیم اضافه نشد.

با این اتفاق حالا استقلال با یک محدودیت بزرگ مواجه شده است. به این ترتیب که استقلال نمی تواند با شیوه ای غیر از ۲-۵-۳ بازی کند و این ممکن است در برخی از بازی ها برای کادر فنی آبی ها آزار دهنده باشد و کسب برخی از امتیارات را برای این تیم سخت می کند. بدون شک اگر استقلال در جذب بازیکن قوی تر عمل می کرد، می توانست در دور برگشت بازی ها در اتخاذ تاکتیک آزادی عمل بیشتری داشته باشد. البته استقلال با شیوه ای که در دور رفت بازی کرد، قهرمان شد.

منبع: خبـر ورزشی