زیرنویس – گروه بین الملل: حمله‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه همچنان ادامه دارد و در این راستا شماری دیگر از ساکنان بی گناه غزه به خاک و خون کشیده شده‌اند. در جدیدترین حمله‌های اشغالگران به مناطق مختلف رفح دستکم ۱۰ نفر شهید و شمار دیگری زخمی شدند. صهیونیست‌ها منزل خانواده‌های جوده و […]

زیرنویس – گروه بین الملل: حمله‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه همچنان ادامه دارد و در این راستا شماری دیگر از ساکنان بی گناه غزه به خاک و خون کشیده شده‌اند. در جدیدترین حمله‌های اشغالگران به مناطق مختلف رفح دستکم ۱۰ نفر شهید و شمار دیگری زخمی شدند. صهیونیست‌ها منزل خانواده‌های جوده و زعرب در مرکز و شمال شهر رفح را هدف قرار دادند.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در اردوگاه الشابوره در رفح در جنوب غزه بمباران کردند.

آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات اشغالگران به غزه

وزارت بهداشت غزه آماری جدید از شهدا و مجروحان حمله های رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۱۰ کشتار جدید در غزه شدند که طی آن ۱۱۲ نفر دیگر شهید و ۱۵۷ نفر هم زخمی شدند.

وزارت بهداشت غزه از افزایش آمار شهدا به ۲۸ هزار و ۷۷۵ و مجروحان به ۶۸ هزار و ۵۵۲ نفر خبر داد.

همچنین وزارت بهداشت غزه از اقدامات ددمنشانه اشغالگران علیه زنان و کودکان در مرکز درمانی ناصر در خان یونس خبر داد.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد: از نیروهای اسرائیلی می خواهیم که اقدامات خود را در مرکز درمانی ناصر متوقف کنند.

سازمان ملل نیز بیان کرد: مکان امنی در غزه وجود ندارد. غیرنظامیان باید مورد حمایت قرار گیرند. بیش از هفتاد درصد از زیرساختها و ۸۴ درصد از مراکز درمانی در غزه نابود یا به شدت آسیب دیده اند.

حمایت تمام عیار یمنی ها از غزه

راهپیمایی کنندگان در صعده در بیانیه ای بر تداوم فعالیت ها و راهپیمایی در حمایت از ملت فلسطین تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: از ملتهای عربی و اسلامی و آزادگان دنیا می خواهیم که تحرک فوری برای توقف حمله رژیم صهیونیستی به رفح که با حمایت همه جانبه غرب و آمریکا رخ می دهد، به عمل آورند.

در بیانیه راهپیمایی کنندگان تاکید شده است: ما از مواضع کشورهایی که با مشارکت در جنگ علیه یمن ویاری دشمن صهیونیست مخالفت کردند، به ویژه کشورهای مشرف به دریای سرخ تمجید می کنیم. ما از کشورهای عربی و اسلامی و آزادگان دنیا می خواهیم که کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و شرکت های حامی آنها را تحریم کنند.

راهپیمایی کنندگان همچنین عملیات های رزمندگان مقاومت فلسطین و لبنان و عراقی را ستودند و در ادامه حمایت قوی خود را از عملیات ارتش یمن علیه کشتی های اسرائیلی و آمریکایی و انگلیسی اعلام کردند.

شکار نظامی صهیونیست به دست رزمندگان مقاومت

مقاومت فلسطین به ضربه های مهلک خود علیه اشغالگران در غزه ادامه میی دهند و در این راستا، گردانهای شهدای الاقصی از شکار یک نظامی صهیونیست در اطراف مرکز درمانی ناصر در خان یونس در جنوب غزه خبر دادند.

کشته شدن یک نظامی یگان چترباز ارتش رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی به طور رسمی، کشته شدن یک نظامی دیگر را در نبردهای نوار غزه تأیید کرد.

سخنگوی ارتش صهیونیستی تاکید کرد که در نبردهای روز گذشته در نوار غزه تعدادی دیگر از نظامیان این رژیم زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامی کشته شده «نوام حبا» ۲۰ ساله ساکن قدس و از نیروهای گردان ۲۰۲ تیپ چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی است که در نوار غزه کشته شده است.

طبق آمارهای رسمی اعلام شده، شمار کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه به ۵۷۲ نفر و از آغاز حمله زمینی به این باریکه به ۲۳۴ نفر رسیده است.

اوضاع فاجعه بار بیمارستان ناصر در خان یونس

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ژنراتورهای بیمارستان ناصر از کار افتاده و برق این بیمارستان به کلی قطع شده است.

این وزارتخانه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی که اکنون این بیمارستان را تحت سیطره خود گرفته، مسئول جان بیماران و کادر پزشکی و درمانی بیمارستان است و از شهادت ۳ بیمار بخش مراقبت‌های ویژه به علت قطع اکسیژن خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه خواستار مداخله فوری تمامی نهادهای بین‌المللی برای نجات جان بیماران و کادر پزشکی در بیمارستان ناصر شد و به مخالفت اشغالگران با حضور نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله سازمان بهداشت جهانی در این مرکز درمانی اشاره کرد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: ما اشغالگران را مسئول جان بیماران و کادر درمانی می‌دانیم زیرا این بیمارستان تحت کنترل آنان است و این مرکز درمانی را به پادگان تبدیل کرده‌اند. اوضاع در این مرکز درمانی فاجعه بار است. کادر درمانی تجهیزات پزشکی برای نجات جان مجروحان در این مرکز ندارند. اشغالگران اسرائیلی رفتار جنایت باری با هدف قرار دادن بیمارستان ناصر در خان یونس در پیش گرفته‌اند.

قسام با موشک‌های ۱۰۵ و تی بی جی مواضع اشغالگران را در هم کوبید

قسام از درگیری شدید مبارزانش با دشمن صهیونیست در محورهای شهر خان یونس خبر داد.

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد: مبارزان ما درگیری شدید با نظامیان دشمن در محورهای شهر خان یونس داشتند. مبارزان ما با موشک‌های یاسین ۱۰۵ و تی بی جی و بمب به نظامیان اشغالگر حمله کردند.

اذعان تل آویو به شکست در برابر حماس

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: برآوردهای استراتژیک واحد اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل حاکی از آن است که نابودی حماس هدفی غیرواقعی در آینده نزدیک است.

غافلگیری دشمن صهیونیست از حجم گسترده راکت‌های ضدزره مقاومت

حجم گسترده راکت‌های ضدزره مقاومت فلسطین، نیروهای اشغالگر در غزه را غافلگیر کرده است. در همین ارتباط نیز، مدیر تولید تانک و خودروهای زرهی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی تاکید کرد که مقاومت فلسطین با حجم گسترده راکت‌های ضدزره که به سمت تانک‌ها و خودروهای زرهی اسرائیلی در نوار غزه شلیک کرده است، باعث غافلگیری ارتش تل آویو شده است.

به گفته این مقام فنی در ارتش رژیم صهیونیستی، حجم گسترده از تسلیحات مقاومت فلسطین خارج از تصورات تل آویو بوده است.

الرشق: ادعای دشمن صهیونیست درباره بیمارستان ناصر کذب است

«عزت الرشق»، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد تمامی ادعاهای دشمن صهیونیستی مبنی بر استفاده مقاومت فلسطین از بیمارستان ناصر کذب محض است و هیچ پایه و اساسی ندارد.

الرشق تاکید کرد که دشمن صهیونیستی به هدف قرار دادن سیستم بهداشتی در نوار غزه و نابودی تمامی لازمه‌های زندگی ادامه می‌دهد و متهم کردن مقاومت به استفاده از بیمارستان‌ها به روایتی سست و ساختگی و نمایشی مضحک تبدیل شده که دیگر کسی آن را باور نمی‌کند.

آشفتگی در اردو دشمن صهیونیست

هر روز که از جنگ غزه می‌گذرد، آشفتگی در میان صهیونیست‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود و در این راستا، منابع داخلی در تل آویو تائید کرده‌اند که تنش در شورای جنگ رژیم صهیونیستی به اوج خود رسیده است و نتانیاهو به عنوان نخست وزیر و گانتز عضو کابینه جنگ به ندرت با هم صحبت می‌کنند.

به گفته منابع عبری، نتانیاهو در مورد ارتباط گانتز با مقامات آمریکایی شک و تردید دارد.

براساس این گزارش، «گادی آیزنکوت»، عضو کنست رژیم صهیونیستی (پارلمان) از تصمیمات نتانیاهو در مورد هیأت مذاکره کننده در توافق مبادله اسرا انتقاد کرده است و تیم نتانیاهو را در این ارتباط ضعیف می‌داند.آیزنکوت همچنین تصمیم گیری‌های فردی نتانیاهو را رد می‌کند و آن را نقض توافق شورای جنگ می‌داند.

معاریو نیز گزارش داده است که بر اساس یک نظرسنجی، حداقل ۴۵ درصد از صهیونیست‌ها با تصمیم نتانیاهو برای عدم اعزام هیأت مذاکره کننده به قاهره مخالف هستند، در حالی که فقط ۳۳ درصد از این تصمیم حمایت می‌کنند.

لبریز شدن صبر بایدن دربار نتانیاهو

مقامات آمریکایی گفته‌اند که صبر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مورد نتانیاهو به پایان رسیده است.

به گفته مقامات آمریکایی، بایدن ماه‌ها بر این باور است که نتانیاهو آماده است جنگ در غزه را به خاطر ملاحظات سیاسی خود طولانی و زمان‌بر کند.

در عین حال در این گزارش گفته شده با وجود ناامیدی بایدن از عملکرد نتانیاهو، اما آمریکا هیچ تغییر استراتژیکی را در رابطه خود با تل آویو ایجاد نخواهد کرد.

در این گزارش همچنین گفته شده که بایدن معتقد است فروپاشی روابط واشنگتن با نتانیاهو به نفع امنیت آمریکا نیست و علنی کردن اختلافات با نتانیاهو تأثیری نخواهد داشت.

خشم نتانیاهو از گزینه آمریکا

وبگاه آمریکایی آکسیوس در گزارشی به نقل از مقامات صهیونیستی گفته است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار اخیر خود با «آنتونی بلینکن»، وزیرخارجه آمریکا نارضایتی خود را از گزینه آمریکا برای به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی اعلام کرده است.

آکسیوس از قول یک مقام اسرائیلی دیدار بلینکن و نتانیاهو را پرتنش و جنجالی توصیف کرده و افزوده است که در این دیدار نتانیاهو به بلینکن تاکید کرد که اقدام واشنگتن درباره به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین، به هر تلاشی از سوی دولت بایدن در مورد عادی سازی روابط تل آویو با کشورهای عربی آسیب می‌رساند.

همچنین در پایان این گزارش گفته شده که صداها در دولت آمریکا برای اتخاذ رویکرد سخت‌گیرانه‌تر نسبت به نتانیاهو در حال افزایش است.

در حال تکمیل..

منبع: مـهر