می‌گفتید ۱۲ راه‌حل برای حل مشکل اقتصاد بدون برجام دارید؛ چرا راه‌حل‌هایتان جواب نداد
می‌گفتید ۱۲ راه‌حل برای حل مشکل اقتصاد بدون برجام دارید؛ چرا راه‌حل‌هایتان جواب نداد

من فکر می‌کنم مقامات دولتی بعد از این مدت متوجه ریشه‌ها و واقعیات اقتصادی شده‌اند. آقای خاندوزی که حالا وزیر امور اقتصادی و دارایی است، باید امروز جواب بدهد که چرا مشکل حل نشد. ایشان مدعی بود من دوازده راه حل دارم که بر مبنای آنها بدون برجام می‌توان مشکلات را حل کرد، حالا اما می‌گوید سرچشمه‌ی مشکلات ارز ناشی از تحریم است.

عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: به نظرم تازه از پس گذشت نیمی از عمر دولت این افراد درک کرده‌اند که مشکلات بسیار بزرگ‌تر از شعارهای آن‌هاست و امیدوارم در عمر باقیمانده‌ی دولت فکری به حال حل این بحران‌ها کنند.

سید حمید حسینی، عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق افزود: من فکر می‌کنم مقامات دولتی بعد از این مدت متوجه ریشه‌ها و واقعیات اقتصادی شده‌اند. آقای خاندوزی که حالا وزیر امور اقتصادی و دارایی است، باید امروز جواب بدهد که چرا مشکل حل نشد. ایشان مدعی بود من دوازده راه حل دارم که بر مبنای آنها بدون برجام می‌توان مشکلات را حل کرد، حالا اما می‌گوید سرچشمه‌ی مشکلات ارز ناشی از تحریم است.

حسینی اضافه کرد: این را ما بارها گفتیم و گفتند، این شما بودی که ادعای دیگری داشتید و باید امروز جواب بدهید چرا راه‌حل‌هایتان جواب نداد.

وی گفت: هر وقت وعده‌ی بزرگ شنیدید مطمئن باشید که گوینده نه مشکل را می‌شناسد و نه شرایط کشور و تنگناها را. قول ساخت مسکن دادند، چون فکر می‌کردند همین که سیمان و آجر و .. باشد کافی است، حالا درباره‌ی منابع پولی حرف می‌زنند و می‌گویند ما چنین منابعی را نداریم.

این فعال اقتصادی در جواب این سئوال که آیا ناهماهنگی تیم اقتصادی زمینه‌ساز بروز این مشکلات شده است؟ توضیح داد: حرف من این است که اگر تیم اقتصادی حتی با هم هماهنگ هم بودند، مشکلات حل نمی‌شد. این طیف رفتار عجیبی دارند. همین آقای توکلی که استاد آقای خاندوزی است، در مجلس هفتم پیش قدم شدند که الا و بلا باید طرح تثبیت قیمت‌ها اجرا شود. آنها معتقد بودند عامل رشد تورم در ایران همین افزایش قیمت خدمات دولتی است. در شرایطی این حرف را می‌زدند که نرخ تورم در محدوده‌ی کمتر از بیست درصد بود اما دائم تبلیغ می‌کردند که تورم بالاست و باید مشکل حل شود. بدون شنیدن نظرات کارشناسان این طرح تثبیت قیمت‌ها را اجرا کردند و بحرانی جدی و دامنه‌دار را به کشور تحمیل کردند.

حسینی اضافه کرد: از آن تاریخ تا امروز همچنان حاضر نیستند واقعیات را بپذیرند. شعارهای انتخاباتی را مرور کنید متوجه می‌شوید دلیل این رفتارهای عجیب این است که این طیف با قواعد اداره کشور آشنایی ندارند و در فضای انتزاعی حرف می‌زنند. مدام می‌گویند فلان می‌کنیم و چنان می‌کنیم. وعده می‌دهند سالی یک میلیون مسکن می‌سازیم و وقتی از آنها می‌پرسند چگونه ؟ به امار تولید سیمان و کاشی و … استناد می‌کنند بعد وقتی مسئولیت را می‌گیرند؛ می‌فهمند پول نیست، آب نیست، گاز نیست، فضای مناسب برای ایجاد مسکن نیست و هزاران مشکل دیگر نیز مانع اجرای این طرح است.

وی گفت: به نظرم تازه از پس گذشت نیمی از عمر دولت این افراد درک کرده‌اند که مشکلات بسیار بزرگ‌تر از شعارهای آن‌هاست و امیدوارم در عمر باقیمانده‌ی دولت فکری به حال حل این بحران‌ها کنند.

منبع :خبر آنلاین