گرگ‌های این منطقه هسته‌ای در برابر سرطان واکسینه شدند!
گرگ‌های این منطقه هسته‌ای در برابر سرطان واکسینه شدند!

محققان دریافتند که گرگ‌های چرنوبیل هر روز در معرض بیش از ۱۱.۲۸ میلی‌رم تشعشع هستند و سیستم ایمنی بدن خود را تغییر داده‌اند و درست مشابه بیمارانی هستند که تحت پرتودرمانی برای سرطان قرار می‌گیرند.  اسکای نیوز نوشت: از زمان رهاشدن منطقۀ چرنوبیل پس از انفجار رآکتور هسته‌ای در سال ۱۹۸۶، این منطقه از انسان‌ها خالی […]

محققان دریافتند که گرگ‌های چرنوبیل هر روز در معرض بیش از ۱۱.۲۸ میلی‌رم تشعشع هستند و سیستم ایمنی بدن خود را تغییر داده‌اند و درست مشابه بیمارانی هستند که تحت پرتودرمانی برای سرطان قرار می‌گیرند. 

- گرگ‌های این منطقه هسته‌ای در برابر سرطان واکسینه شدند!

اسکای نیوز نوشت: از زمان رهاشدن منطقۀ چرنوبیل پس از انفجار رآکتور هسته‌ای در سال ۱۹۸۶، این منطقه از انسان‌ها خالی شده اما جمعیت گرگ‌ها و اسب‌ها در آن‌جا زیاد پرسه می‌زنند. 

محققان دریافتند که گرگ‌های چرنوبیل در تمام طول زندگی خود هر روز در معرض بیش از ۱۱.۲۸ میلی‌رم تشعشع هستند که بیش از ۶ برابر حدمجاز ایمنی برای یک انسان است. 

محققان در توضیح علت این موضوع می‌گویند که گرگ‌های منطقه، سیستم ایمنی بدن خود را تغییر داده‌اند و درست مشابه بیمارانی هستند که تحت پرتودرمانی برای سرطان قرار می‌گیرند. 

تجزیه‌وتحلیل ژنتیکی گرگ‌ها نشان می‌دهد که بخش‌هایی از ژنوم آن‌ها تا حدی دربرابر سرطان انعطاف‌پذیری دارد و دانشمندان امیدوارند این یافته‌ها بتوانند به مبارزه با این بیماری در انسان کمک کنند. 

منبع: اطلاعات انلاین