به گزارش زیرنویس، مهدی عباسیان مدیر گمرک خسروی افزود: مأموران این گمرک حین کنترل و بازرسی کالاهای صادراتی به ۲ دستگاه کامیون که تحت عنوان گوگرد بنونیت دار اظهار شده بود، مشکوک شده و پس از بررسی و کنترل های بیشتر، از این کامیون ها تعداد یک هزار کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود شیمیایی قاچاق (فاقد […]

به گزارش زیرنویس، مهدی عباسیان مدیر گمرک خسروی افزود: مأموران این گمرک حین کنترل و بازرسی کالاهای صادراتی به ۲ دستگاه کامیون که تحت عنوان گوگرد بنونیت دار اظهار شده بود، مشکوک شده و پس از بررسی و کنترل های بیشتر، از این کامیون ها تعداد یک هزار کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود شیمیایی قاچاق (فاقد اسناد مثبته گمرکی) کشف و ضبط کردند.

وی اظهار کرد: ارزش حدودی این محموله های قاچاق کشف شده، ۶ میلیارد ریال است که در پوشش کالای اظهاری گوگرد بنتونیت دار جاسازی شده بود.

مدیر گمرک خسروی ادامه داد: طی ۲ هفته گذشته حدود ۱۰۶ تن کود شیمیایی قاچاق در این مرز به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال از قاچاقچیان کشف و ضبط شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

عباسیان با بیان اینکه کودشیمیایی از کالاهای سهمیه بندی شده و یارانه ای است، گفت: این کالا در این فصل از سال نیاز مبرم کشاورزان بوده و سقف صادرات آن محدود است.

عباسیان اضافه کرد: برای کالاهای مکشوفه مذکور پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

منبع خبر: رکنـا