به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، BYD درنظر دارد از خودرو سوپراسپرت جدید خود با نام YangWang U۹ در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) رونمایی کند. براساس گزارش زومیت، این خودرو تماماً الکتریکی با وعده‌ی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت کمتر از دو ثانیه، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. U۹ براساس پلتفرم جدید E۴ […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، BYD درنظر دارد از خودرو سوپراسپرت جدید خود با نام YangWang U۹ در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) رونمایی کند.

براساس گزارش زومیت، این خودرو تماماً الکتریکی با وعده‌ی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت کمتر از دو ثانیه، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

خودروی BYD YangWang U9 از نمای سه‌چهارم جلو

U۹ براساس پلتفرم جدید E۴ ساخته شده است و طراحی کوپه‌ی دو در و ابعادی نزدیک‌ به آئودی A۴ و بی ام و سری ۵ دارد. U۹ به‌لطف درهایی که روبه بالا باز می‌شوند و همچنین اسپویلر عقب فیبر کربنی، ظاهر اسپرت و آینده‌نگرانه‌ای دارد.

خودروی BYD YangWang U9 از نمای عقب

U۹ با موتورهای الکتریکی که مجموعاً ۱٬۲۸۷ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت برسد و به‌لطف فناوری جدید باتری‌، ذخیره‌ی انرژی مطمئن و کارآمد را ارائه دهد.

پوستر خودروی BYD YangWang U9 از نمای سه‌چهارم جلو با درهای باز

ینگ‌ونگ برند پریمیوم گروه BYD محسوب می‌شود و سال ۲۰۲۳ با عرضه‌ی شاسی بلند جان‌سخت U۸ توجهات زیادی را به‌خود جلب کرد و توانست آمار فروش چشمگیری ثبت کند. حالا BYD با U۹ قصد دارد جایگاه خود را در بازار خودروهای الکتریکی محکم‌تر کند.

شرکت چینی BYD در سال ۲۰۲۳ توانست جایگاه تسلا را به‌عنوان برترین تولیدکننده‌ی خودرو برقی در کل دنیا (ازلحاظ حجم تولید) تصاحب کند.

فعلاً تصویری از کابین U۹ منتشر نشده است اما گفته می‌شود کابین با قطعات فیبرکربنی تزئین شده و به صندلی‌های اسپرت و دو نمایشگر برای راننده و سرنشین مجهز خواهد بود.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین