پ
  • شناسه : 125286
  • 28 بهمن 1402 - 6:56
  • 29 بازدید

پیش بینی بالارفتن خفیف قیمت دلار در هفته جاری/ فعلا نشانه‌ای از ورود پول تازه به بازار نیست

به گزارش زیرنویس از طرفی به‌دلیل عدم وجود اخبار خاص در بازار، حمایتی از سوی اخبار برای هیچ یک از جبهه‌های معامله‌گران صورت نگرفت و در نتیجه این موضوع قیمت دلار ثابت ماند. بازار طلا هم نوسانات چندانی را تجربه نکرد و در کل می‌توان گفت هفته پیش برای معامله‌گران هفته راکدی بود. دنیای اقتصاد […]

- پیش بینی بالارفتن خفیف قیمت دلار در هفته جاری/ فعلا نشانه‌ای از ورود پول تازه به بازار نیست

به گزارش زیرنویس از طرفی به‌دلیل عدم وجود اخبار خاص در بازار، حمایتی از سوی اخبار برای هیچ یک از جبهه‌های معامله‌گران صورت نگرفت و در نتیجه این موضوع قیمت دلار ثابت ماند. بازار طلا هم نوسانات چندانی را تجربه نکرد و در کل می‌توان گفت هفته پیش برای معامله‌گران هفته راکدی بود.

دنیای اقتصاد نوشت: اما روز آخر معاملاتی برای بازارها با دست بالای معامله‌گران صعودی آغاز شد و قیمت دلار با رشد ۵۵۰ تومانی به ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. این میزان افزایش در روز آخر معاملاتی معمولا در شرایط خنثی طبیعی است و به نوعی پوشش ریسک برای احتمالات گوناگون در انتهای هفته به حساب می‌آید.اخباری که روز پنج‌شنبه موجب افزایش قیمت دلار شد مربوط به بالاگرفتن دوباره آتش درگیری‌ها در غرب آسیا بود. البته یک نکته اساسی که باید در این خصوص در نظر داشت این است که این اخبار بیش از آنکه جنبه اقتصادی داشته باشد، از اهمیت سیاسی برخوردار است و فقط به صورت کوتاه مدت می‌تواند بر روحیات حاکم بر بازار تاثیر داشته باشد.

در نتیجه این امر نباید بهای زیادی به آنها داد، چراکه کشورهای درگیر در این منطقه تاثیر چندانی بر عرضه و تقاضای ارز در کشور ندارند. بیشتر تبعات سیاسی آن در طولانی‌مدت باید مدنظر قرار گیرد و از تاثیر گرفتن از آنها در کوتاه‌مدت باید خودداری کرد.

با توجه به آنچه بیان شد، باید در نظر داشت که رشد قیمت دلار در این هفته به صورت جزئی و کوتاه مدت دور از انتظار نیست، اما انتظار نمی‌رود که این افزایش قیمت‌ برای مدت طولانی بر بازار تاثیر داشته باشد و بیشتر جنبه نوسان‌گیری برای معامله‌گران کوتاه مدت بازار دارد. فعلا آنچه در روند معاملات بازار مشخص است این است که بین خریداران و فروشندگان از لحاظ توان مالی یک توازن برقرار است که می‌تواند قیمت را در نواحی کنونی حفظ کند و فعلا نشانه‌ای از ورود پول تازه به بازار احساس نمی‌شود.

۲۳۳۰۲

منبع: خبـرآنلاین

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

اتفاقی تلخ‌تر از مهاجرت/ ایرانیانی که دیگر باز نمی‌گردند 17 اردیبهشت 1403

اتفاقی تلخ‌تر از مهاجرت/ ایرانیانی که دیگر باز نمی‌گردند

اطلاعات نوشت: این پژوهش که توسط دکتر امیرکرمانی دانشیار مدرسه‌ کسب ‌وکار “هاس”  از دانشگاه برکلی و دکتر ناصر امان زاده ، محقق پسا دکترا درهمان موسسه انجام وتوسط آکادمی دانایان ؛ بازوی پژوهشی- آموزشی گروه مالی دانایان منتشر و نسخه ای از آن دراختیار اطلاعات قرارگرفته، یکی از پژوهش های منسجمی است که متکی […]

17 اردیبهشت 1403

رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است |

به گزارش زیرنویس، رهبر انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان نظام ضمن تذکر برخی نکات برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»؛ فرمودند: «یکی از موانع که مربوط به شعار سال [هم] هست، مداخله‌های دولتی و حکومتی در مسائل اقتصاد است. این را ما سال‌ها است داریم مطرح می‌کنیم. امسال بنده مسئله‌ی […]

کنش‌ها و تنش‌های دریایی روابط بین‌المللی دریاها 17 اردیبهشت 1403

کنش‌ها و تنش‌های دریایی روابط بین‌المللی دریاها

سید محمد کاظم سجادپور: در اول ماه مه ۲۰۲۴ برابر با دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، چین اعلام کرد که سومین ناو هواپیمابر این کشور به نام فوجیان، آماده شده و اولین آزمایش‌های دریانوردی خود را آغاز کرده است. این خبر ساده‌ای برای کارشناسان و دست‌اندرکاران روابط بین‌المللی نبود. این خبر، علامتی دیگری از تبدیل دریاها و […]

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

روان کودکان زخمیِ ترکش‌های اخبار جنگ 16 اردیبهشت 1403
برای کودکان از صلح بگوییم،

روان کودکان زخمیِ ترکش‌های اخبار جنگ

یکبار با خودمان فکر کنیم کودکی که سرشار از خشم و نفرت باشد می‌تواند در آینده چه چیزی بسازد جز خشم؟ اما کودکی که سرشار از عشق و امید باشد چه می‌تواند بسازد جز عشق و امید؟

شهادت امام صادق علیه السلام (ع) 15 اردیبهشت 1403

شهادت امام صادق علیه السلام (ع)

امام صادق (علیه السلام) در سال ۱۴۸ قمری به دست عوامل منصور دوانقی مسموم شد و بر اثر آن، به شهادت رسید.

برای معلمان سرزمینم… 12 اردیبهشت 1403
برای تو می‌نویسم

برای معلمان سرزمینم…

برای تویی می‌نویسم که همه دولتمردان در کلاس درس تو نشسته‌اند و به مسند ریاست و قدرت رسیده‌اند. دست‌مریزاد که همه را به نان و نوا رسانیده‌ای گرچه خودت با شغل انبیا گذران می‌کنی.

خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور/ امنیت شغلی کارگران از وظایف مسئولان است 05 اردیبهشت 1403
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از کارگران:

خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور/ امنیت شغلی کارگران از وظایف مسئولان است

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه رکن جهش تولید کارگر است، گفتند: با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

شورای نگهبان هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها را اعلام کند 02 اردیبهشت 1403

شورای نگهبان هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها را اعلام کند

با توجه به اینکه قرار بود هزینه های انتخاباتی نامزدها اعلام شود انتظار می رود شورای نگهبان برای مردم روشن کند که هر یک از نمایندگان در حوزه انتخابیه من و احزاب و پشتیبانان مالی آنها در این مرحله چقدر هزینه کرده‌اند.