به گزارش زیرنویس از همدان،  حسن محمدی با اشاره به عملکرد حوزه صنایع کشاورزی استان اظهار کرد: طی ۹ ماه سال جاری ۱۵ واحد صنایع غذایی در استان پروانه بهره‌برداری دریافت کردند که این میزان پروانه زمینه اشتغال ۱۹۳ نفر را ایجاد کرده است. وی افزود: توان جذب محصولات خام کشاورزی این تعداد واحد تولیدی […]

به گزارش زیرنویس از همدان،  حسن محمدی با اشاره به عملکرد حوزه صنایع کشاورزی استان اظهار کرد: طی ۹ ماه سال جاری ۱۵ واحد صنایع غذایی در استان پروانه بهره‌برداری دریافت کردند که این میزان پروانه زمینه اشتغال ۱۹۳ نفر را ایجاد کرده است.

وی افزود: توان جذب محصولات خام کشاورزی این تعداد واحد تولیدی بالغ بر ۸۵ هزار تن است همچنین ۲۴۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش صورت گرفته است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه یادآور شد: ۵۳ فقره جواز تاسیس طی این بازه زمانی با توان جذب ۳۱۵ هزار تن محصول و سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۴۲ میلیارد تومان صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال گذشته ۳۵۴ پروانه بهره‌برداری در حوزه صنایع تبدیلی در استان صادر شده است خاطرنشان کرد: این تعداد پروانه ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار تن ظرفیت جذب محصولات کشاورزی دارد.

محمدی با بیان اینکه این میزان پروانه، اشتغالزایی ۵ هزار و ۳۴۵ نفری ایجاد کرده است تصریح کرد: ۲۲۸ واحد صنایع تبدیلی با پیشرفت فیزیکی بعضا ۹۰ درصد تا پایان سال گذشته در دست احداث بوده است.

وی سرمایه گذاری این تعداد واحد صنایع غذایی را ۴ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: در مجموع ۲۸۰ واحد صنایع تبدیلی در صورت تزریق تسهیلات به چرخه تولید استان افزوده می‌شوند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان در پایان اضافه کرد: سالانه در این حوزه ۲۰ تا ۳۰ واحد صنایع تبدیلی وارد چرخه تولید استان می‌شود.

 

منبع خبر: رکنـا