به گزارش خبرنگار مهر، تک گل سه امتیازی امیر نوری برای آلومینیوم اراک در جریان بازی با پرسپولیس در حالی رقم خورد که خروج اشتباه علیرضا بیرانوند از دروازه سرخپوشان باعث فروریختن دروازه این تیم شد. عملکرد نامطلوب دروازه‌بان پرسپولیس نسبت به مدت مشابه فصل گذشته و همچنین دریافت هفت گل خورده در جریان جام […]

به گزارش خبرنگار مهر، تک گل سه امتیازی امیر نوری برای آلومینیوم اراک در جریان بازی با پرسپولیس در حالی رقم خورد که خروج اشتباه علیرضا بیرانوند از دروازه سرخپوشان باعث فروریختن دروازه این تیم شد.

عملکرد نامطلوب دروازه‌بان پرسپولیس نسبت به مدت مشابه فصل گذشته و همچنین دریافت هفت گل خورده در جریان جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا باعث شد تا گلر تیم ملی ایران با انتقاداتی روبرو شود.

محسن سیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سال‌های زیاد شناخت از شخصیت فردی و حرفه‌ای علیرضا بیرانوند به تحلیل و بررسی عملکرد او در فصل جاری و همچنین وضعیت دروازه‌بان‌های لیگ برتر پرداخت تا شاید همچون دوران کشف بیرانوند در نفت تهران بتواند روی بهبود عملکرد او تأثیرگذار باشد.

شماره یک برازنده اوست ولی…

مربی پیشین بیرانوند ابتدای صحبت‌هایش را به تعریف و تمجید از او پرداخت و گفت: باید اول از همه درباره شخصیت دوست داشتنی او صحبت کرد. به هر حال شاید برای یک فوتبالیست در طول دوران حرفه‌ای اتفاقات زیادی رقم بخورد اما همیشه دروازه‌بان است که آمارش بیشتر از هر پست دیگری زیر ذره بین و نقد قرار می‌گیرد. قطعاً می‌گویم بیرانوند همچنان بهترین گلر لیگ برتر ایران است اما نیاز به اصلاح ساختار فکری و روحی و همچنین مطلوب شدن تصمیماتش در چارچوب دروازه دارد.

اعتماد به نفس کاذب

سیدی یکی از مهم‌ترین دلیل‌های ضعف بیرانوند را درون شخصیت او دانست و گفت: اعتماد به نفس کاذب بیرانوند سمی شده است. او قطعاً بازی با پای بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده که خیلی راحت می‌تواند به مدافعانش پاس‌های کوتاه بدهد و هیچ ترسی هم نداشته باشد. چنین چیزی برای هر مربی اتفاق خیلی خوب محسوب می‌شود اما وقتی اشتباهات فردی برای دروازه بانی حرفه‌ای تکرار می‌شود نشان از عدم تمرکز او و همچنین اعتماد به نفس کاذب دارد.

مربی دروازه‌بان تیم‌های پایه فوتبال کشور تاکید کرد: چنین مسائلی را باید از همان ابتدای شروع دوران فوتبال برای بازیکنان تنظیم کرد. اکنون در تیم‌های پایه که مشغول هستم همین کار را می‌کنم. ذهن بازیکن باید آماده هر شرایطی شود. بیرانوند کمی دیرتر از بقیه بازیکنان پایه به فوتبال کشور معرفی شد و باید بیشتر روی روحیه و تمرکز فردی خود کار کند.

مدافع خوب ربطی به دروازه‌بان ندارد

او در پاسخ به اینکه عملکرد بیرانوند تحت تأثیر مدافعان پرسپولیس نیز قرار گرفته یا خیر تاکید کرد: این دو موضوع هیچ ربطی به همدیگر ندارد. تمام کسانی که بازی پرسپولیس و آلومینیوم را دیده‌اند متوجه شدند اشتباه بیرانوند بوده است. او قطعاً بهترین گلر فعلی است اما برای بهتر ماندن باید تمرکز بیشتری داشته باشد.

نسل بعد مثل نسل فعلی مهم است

سیدی درباره کشف و پرورش استعدادهای دروازه بانی برای فوتبال حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: تمام تلاشم این است بتوانیم نسل بعدی خوبی را در اختیار فوتبال باشگاهی و ملی قرار دهیم. نسل بعدی که اکنون نونهالان و نوجوانان هستند مثل نسل فعلی مهم هستند. باید پشتوانه سازی کنیم تا دیگر نیازی به پرداختن پول‌های کلان به دروازه بان های نامرغوب خارجی نداشته باشیم.

منبع: مـهر