به گزارش زیرنویس از همدان ؛ علی طهماسبیان با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های شهرداری منطقه چهار افزایش فضای سبز و احداث پارک است، خاطرنشان کرد: در این زمینه چهار پروژه در سطح شهرداری منطقه چهار همدان انجام شد که شامل تکمیل فاز سه بوستان فدک در ورودی شهرک فرهنگیان، تکمیل فاز دو بوستان شهیدباهنر در […]

به گزارش زیرنویس از همدان ؛ علی طهماسبیان با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های شهرداری منطقه چهار افزایش فضای سبز و احداث پارک است، خاطرنشان کرد: در این زمینه چهار پروژه در سطح شهرداری منطقه چهار همدان انجام شد که شامل تکمیل فاز سه بوستان فدک در ورودی شهرک فرهنگیان، تکمیل فاز دو بوستان شهیدباهنر در شهرک فرهنگیان، تملک، احداث و تجهیز بوستان کوثر در کوی علی‌آباد به مساحت ۱۲ هزار متر مربع و احداث و تجهیز پارک در محله قلعه سبزی آرامگاه باباطاهر به مساحت پنج هزار متر مربع است.

photo9802885874

وی تملک و احداث کُندرو در بلوار آیت‌الله نجفی با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار و تملک و احداث کُندرو در بلوار سردار شهید حاج‌حسین همدانی با ۱۷ میلیارد تومان اعتبار را از دیگر پروژه‌های این شهرداری بیان کرد و گفت: تملک و احداث بلوار مقاومت و همچنین بلوار ۳۵ متری شهیدبختیاری در شهرک فرهنگیان، احداث معبر باستان خیابان اکباتان و تعریض خیابان دباغ‌خانه، از دیگر اقدامات این شهرداری است.

شهردار منطقه چهار همدان با اشاره به اینکه شهرداری همواره آسایش و رفاه مردم را در دستور کار خود دارد، بیان کرد: تملک سه پلاک در کوی امام خمینی (ره) و همچنین ۶ پلاک در کوی ولی عصر (عج) برای بازگشایی معابر از اقداماتی است که این شهرداری برای مردم منطقه انجام داده است.

طهماسبیان به اجرای ۱۳ طرح پیاده‌راه‌سازی و جدول‌گذاری در قالب یک پروژه اشاره کرد و افزود: این پروژه در ۳۱ هزار متر مربع انجام شد.

وی هدایت آب‌های سطحی را از دیگر اولویت‌های شهرداری در مناطق دارای مشکل بیان کرد و گفت: لوله‌گذاری برای هدایت آب‌های سطحی در کوی علی‌آباد و کوی ولی عصر (عج) که گاهی مخاطرات جانی نیز شهروندان آن منطقه را تهدید می‌کرد، در سال جاری به سرانجام رسید.

شهردار منطقه چهار همدان تحکیم بنیان خانواده و خدمت‌رسانی به اعضای خانواده را جزء مهمی از ضرورت‌های هر شهر و شهرداری دانست و ادامه داد: احداث خانه بازی شن و ماسه در بوستان فدک در ۲۰۰ متر مربع انجام شد و همچنین در میدان سپاه نیز برای خدمت‌رسانی به عموم مردم به‌ویژه مسافران ۱۸ چشمه سرویس بهداشتی احداث شد.

بیشترین پروژه‌های عمرانی دهه فجر مربوط به شهرداری منطقه چهار است

معاون امور زیربنایی شهرداری همدان در این آیین با اشاره به مشکلات ترافیکی موجود در سطح شهر همدان، عنوان کرد: در سال جاری هوشمندسازی ۱۳ تقاطع در سطح شهر به‌صورت کامل انجام شد و دوربین‌های رصد نیز در محدوده‌های آن‌ها نصب شدند.

وحید علی‌ضمیر خاطرنشان کرد: بیشترین پروژه‌های بهره‌برداری‌شده عمرانی در ایام‌الله دهه فجر مربوط به شهرداری منطقه چهار است.

photo9802885848- 25 پروژه در سطح شهرداری منطقه چهار همدان به بهره‌برداری رسید

وی با بیان اینکه در سال جاری پروژه‌های بسیار مهمی در سطح مناطق چهارگانه به بهره‌برداری رسیده است، بیان کرد: برای پروژه‌های عمرانی در سال جاری اعتباری بالغ‌بر دو هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده بود که تاکنون رقم قابل توجهی از آن با اتمام پروژه‌ها هزینه شده است.

معاون امور زیربنایی شهرداری همدان بیشترین پروژه‌های تعریف‌شده شهرداری همدان را در حوزه عمرانی بیان کرد و گفت: در کنار آن پروژه‌هایی نیز در زمینه هوشمندسازی و ترافیک انجام شد و اولویت اصلی نیز اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود.

علی‌ضمیر با اشاره به اینکه محدودیت‌های خاصی در بودجه و درآمد‌های شهرداری وجود دارد، عنوان کرد: با تمامی مشکلات و موانع موجود، سعی بر این بود که پروژه‌های مورد نظر به سرانجام مطلوب برسد.

وی تملک و احداث کُندرو در بلوار سردار شهید حاج‌حسین همدانی را از پروژه‌های بسیار ضروری در شهرداری منطقه چهار همدان دانست و افزود: با اجرای این پروژه، مشکل ترافیکی امنطقه نیز مرتفع شد.

معاون امور زیربنایی شهرداری همدان با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد برای تردد وسایل نقلیه در محدوده شهری، بیان کرد: برای این طرح نیز اقدام به هوشمندسازی تقاطع‌ها شد و در کنار آن‌ها دوربین‌های رصد در سطح مناطق مورد نظر نصب شد.

علی‌ضمیر یکی از دیگر پروژه‌های در دست اقدام را تکمیل پارکینگ محوطه آقاجانی‌بیگ بیان کرده و ادامه داد: این پروژه از مطالبات مردم است که به‌صورت ویژه در دستور کار شهرداری همدان قرار دارد و مققر شد در ۶ ماهه نخست سال آینده تقدیم مردم شریف همدان شود.

وی لوله‌گذاری برای هدایت آب‌های سطحی را از دیگر پروژه‌های اجراشده در شهرداری منطقه چهار بیان کرد و گفت: این پروژه در کوی علی‌آباد و کوی ولی عصر (عج) اجرا شد تا مردم این منطقه نیز در آسایش و رفاه زندگی کنند.

معاون امور زیربنایی شهرداری همدان با اشاره به ضرورت پیاده‌راه‌سازی و اجرای نهری در سطح مناطق، خاطرنشان کرد: به همین منظور ۳۰ پروژه در سطح شهر انجام شد که تمامی آن‌ها در طول یک‌سال محقق شدند.

علی‌ضمیر با بیان اینکه تاکنون ۹۰ هزار تُن آسفالت‌ریزی در سطح شهر انجام شده است، عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم اهالی کوی کوثر رودخانه موجود در آن منطقه بود که در این خصوص با حل تعارض‌های موجود در اداره آب منطقه‌ای و ورود نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان، این مشکل نیز حل شد و شهرداری منطقه چهار اقدام به پوشش آن رودخانه کرد.

 

منبع خبر: رکنـا