به گزارش زیرنویس از همدان؛ علی سهرابی‌بیدار با بیان اینکه  استان همدان ۸۲۸ هزار و ۵۳۰ مشترک برق دارد که این تعداد ابتدای انقلاب ۸۳ هزار و ۳۳۶ مشترک بوده است، افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۴۷ هزار مشترک برق در استان اضافه شده و توسعه‌ خوبی در دولت مردمی داشته است وی با بیان اینکه هیچ روستایی […]

به گزارش زیرنویس از همدان؛ علی سهرابی‌بیدار با بیان اینکه  استان همدان ۸۲۸ هزار و ۵۳۰ مشترک برق دارد که این تعداد ابتدای انقلاب ۸۳ هزار و ۳۳۶ مشترک بوده است، افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۴۷ هزار مشترک برق در استان اضافه شده و توسعه‌ خوبی در دولت مردمی داشته است

وی با بیان اینکه هیچ روستایی فاقد برق نیست، تصریح کرد: ابتدای انقلاب ۹۴ روستا از نعمت برق برخوردار بودند، اما امروز یک هزار و ۷۳ روستا برق دارند.

سهرابی‌بیدار به تشریح پروژه‌های قابل افتتاح این شرکت در ایام دهه فجر پرداخت و گفت: در این ایام ۲۰۶ پروژه در سطح استان افتتاح می‌شود که در همدان ۵۹ پروژه، اسدآباد ۱۲ پروژه، نهاوند ۸ پروژه، ملایر ۳۸ پروژه، کبودراهنگ ۱۱ پروژه، فامنین ۱۶ پروژه، رزن ۳۰ پروژه، درگزین ۷ پروژه، تویسرکان ۹ پروژه و در بهار ۱۶ پروژه افتتاح خواهند شد‌.

وی به بیان برخی از پروژه‌ها پرداخت و ادامه داد: ۱۰ پروژه در راستای هوشمندسازی، ۴۵ پروژه در راستای نصب و اصلاح پست‌های هوایی، ۸ پروژه تبدیل شبکه مسی به خودنگهدار، ۹ پروژه در راستای بهینه سازی شبکه معابر، ۹ پروژه در راستای هوشمند سازی لوازم اندازه گیری و ۶۵ پروژه در راستای مقاوم سازی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه تهیه و توزیع برق پایدار و مطمئن از ماموریت‌های اصلی شرکت توزیع برق استان است تصریح کرد: دغدغه اصلی ما تحویل برق مطمئن و پایدار به مشترکین است.

وی با اشاره به اینکه چهار محور استراتژیک برای شرکت برق تعریف شده و این محورهای راهبردی برای افزایش سرعت در این حوزه است، افزود: در راستای هوشمندسازی مردم، شرکت و شبکه برق، در سه بخش تحول دیجیتال، لوازم اندازه گیری هوشمند و شبکه اتوماسیونی در برنامه اجرایی در دستور کار قرار دارد به طوریکه کارکردهای این شرکت به سمت الکترونیکی شدن و حذف کاغذ است و در تحول دیجیتال ثبت بازدید تنها در کنار پروژه‌ها امکان پذیر خواهد بود.

سهرابی‌بیدار ادامه داد: برای تعیین محل خطا با هوش مصنوعی و تهیه ۲۷۰ نقشه یو تی ام در راستای هوشمندسازی تهیه شده است و ۱۰۰ درصد مشترکین پر مصرف همانند صنایع از راه دور و الکترونیکی قرائت و کنترل می‌شوند.

وی با بیان اینکه بخش سوم محور هوشمندسازی اتوماسیون شبکه است، عنوان کرد: مرکز هوشمند برق استان از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ شروع به کار کرده و از ۲۵ نقطه قابل رویت و کنترل از مرکز مدیریت هوشمند شبکه بوده که هم اکنون به ۳۴۹ نقطه رسیده است که تا پایان سال این تعداد به ۴۳۸ نقطه خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان همچنین از افزایش قابلیت اطمینان شبکه در راستای تامین برق پایدار خبر داد و گفت: اصلاح شبکه توزیع در ۲۳۷ روستا و خرید ۴ دستگاه ژنراتور اضطراری و پیگیری برای اضافه شدن پست‌های برق از جمله این موارد بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش استقرار مدیریت دارایی و فیزیکی نیز اقدامات اساسی صورت گرفته است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱، ۵۲ درصد مشترکین خانگی و در سال ۱۴۰۲، ۵۳ درصد مشمول دریافت پاداش مدیریت مصرف شدند.

سهرابی‌بیدار در ادامه با اشاره به اینکه مشتری مداری و ارتباط دوسویه و مستمر با مشتریان محور راهبردی چهارم است، خاطرنشان کرد: اپلیکیشن برق من، بهترین پل ارتباطی با مشترکین است حتی اگر قطع برق باشد از طریق اپلیکیشن اعلام می‌شود.

وی بیان داشت: در راستای مشتری مداری، هزار و ۲۰۷ نقطه حادثه خیز شبکه رفع حریم شده است، مشارکت در بیش از ۳۰۰ برنامه استانی و جشنواره از دیگر اقدامات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در پایان با اشاره به اینکه ۹۹ درصد خدمات شرکت توزیع برق به صورت غیرحضوری است، متذکر شد: ضریب نفوذ اپلیکیشن «برق من»  در استان همدان ۷۰ درصد است که در تلاشیم به پوشش ۱۰۰ درصدی برسیم.

منبع خبر: رکنـا