به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید شهواری امروز شنبه در همایش نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه‌های انتخابیه لرستان، اظهار داشت: انتخابات نماد حضور مردم و موجب قدرت ملی می‌شود. وی گفت: قدرت جمهوری اسلامی مبتنی بر رأی مردم است و آحاد ملت سرنوشت خود را بر اساس قانون اساسی و مبتنی بر […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید شهواری امروز شنبه در همایش نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه‌های انتخابیه لرستان، اظهار داشت: انتخابات نماد حضور مردم و موجب قدرت ملی می‌شود.

وی گفت: قدرت جمهوری اسلامی مبتنی بر رأی مردم است و آحاد ملت سرنوشت خود را بر اساس قانون اساسی و مبتنی بر انتخابات تعیین می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان، افزود: نامزدهای انتخاباتی باید این رویداد مهم را به جشن ملی تبدیل کنند تا خاری به چشم دشمنان باشد.

حجت‌الاسلام شهواری، تصریح کرد: برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود، همچنین برگزاری انتخابات در کمال سلامت مهم و ضروری و عوامل اجرایی باید در راستای این امر تأثیرگذار فعالیت کنند.

وی ادامه داد: حمایت از سلامت انتخابات از وظایف دادگستری لرستان است و از گذشته شعب مختلف در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شده و بسیار پایبند به صیانت آرا هستیم.

رئیس‌کل دادگستری لرستان، اضافه کرد: کمیته رصد انتخاباتی در دادگستری تشکیل و تاکنون اقدامات خوبی در راستای امنیت و سلامت انتخابات انجام شده است، برای هیچ فردی مصونیت قضائی وجود ندارد و در صورت مشاهده و گزارش برخورد خواهد شد.

حجت‌الاسلام شهواری، بیان کرد: جرایم و تخلفات رصد می‌شود و نامزدهای انتخاباتی مسئول ستاد انتخابات هستند و مسئولیت دارند و باید قانون را رعایت کنند.

وی افزود: با کارناوال تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی با جدیت برخورد می‌شود و انجام این کار خلاف قانون، همچنین خریدوفروش رأی ممنوع بوده و هرگونه تخلفات جرم‌انگاری شده است.

منبع: مـهر