به گزارش زیرنویس، وزیر امور خارجه قطر در سخنانی درباره آخرین تحولات پایان دادن به جنگ در غزه اعلام کرد که همچنان اختلافاتی در مورد توافق مبادله اسرا وجود دارد و مشکلاتی در بعد انسانی مذاکرات وجود دارد. محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر شنبه شب در سخنانی گفت: […]

به گزارش زیرنویس، وزیر امور خارجه قطر در سخنانی درباره آخرین تحولات پایان دادن به جنگ در غزه اعلام کرد که همچنان اختلافاتی در مورد توافق مبادله اسرا وجود دارد و مشکلاتی در بعد انسانی مذاکرات وجود دارد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر شنبه شب در سخنانی گفت: طی هفته گذشته پیشرفت‌هایی در مورد توافق بدست آوردیم، اما در روزهای اخیر به اختلافاتی مواجه شدیم.

وزیر امور خارجه قطر در عین حال تاکید کرد: احتمالاً به زودی به توافقی برای مبادله اسرا برسیم و همه تلاش خود را برای این منظور بکار می‌گیریم.

عبدالرحمن آل ثانی ادامه داد: اگر بتوانیم بسته‌ای انسانی را در این توافق مشخص کنیم، قادر به کنار گذاشتن موانع خواهیم بود.

مقام قطری تصریح کرد: دوحه همه تلاش خود را برای رسیدن به توافقی برای کاهش درد و رنج‌های انسانی در غزه بکار می‌گیرد.

وزیر امور خارجه قطر با بیان اینکه باید نسبت به مذاکرات در مورد قضیه فلسطین واقع بین باشیم، افزود: پیشرفتی در گفت‌وگوها در مورد راه حل دو کشور صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد زمان به نفع ما نیست و با فرا رسیدن ماه رمضان اوضاع برای منطقه خطرناک خواهد بود.

نخست وزیر قطر درباره درباره تشکیل یک دولت یکپارچه فلسطینی در کرانه باختری و غزه ابراز امیدواری کرد و گفت: دلیلی برای ادامه جنگ در غزه نمی‌بینیم. جنگ باید همین امروز بدون هیچ پیش شرطی متوقف شود. دلیلی برای ادامه جنگ نمی‌بینیم و توقف آن به بازگشت اسرا منجر خواهد شد.

منبع: مـهر