جسد را تحویل خانواده نمی‌دهند و بازداشت‌ها ادامه دارد!
جسد را تحویل خانواده نمی‌دهند و بازداشت‌ها ادامه دارد!

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از یورونیوز، دو روز بعد از مرگ آلکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه و منتقد سر سخت پوتین، شمار طرفداران او که در شهر‌های مختلف این کشور بازداشت شدند، به صد‌ها نفر رسید. پیشتر آمار بازداشت‌شدگان در مسکو، سن‌پترزبورگ و چند شهر دیگر ۱۰۱ نفر ذکر شده بود، اما منابع […]

- جسد را تحویل خانواده نمی‌دهند و بازداشت‌ها ادامه دارد!

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از یورونیوز، دو روز بعد از مرگ آلکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه و منتقد سر سخت پوتین، شمار طرفداران او که در شهر‌های مختلف این کشور بازداشت شدند، به صد‌ها نفر رسید.

پیشتر آمار بازداشت‌شدگان در مسکو، سن‌پترزبورگ و چند شهر دیگر ۱۰۱ نفر ذکر شده بود، اما منابع مستقل می‌گویند نیرو‌های دولتی تاکنون بیش از ۳۴۰ نفر از شهروندان را که برای ادای احترام به ناوالنی به خیابان آمده بودند، بازداشت کرده و با خود برده‌اند.

کیرا یارمیش، سخنگوی آلکسی ناوالنی روز شنبه ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) با تأیید مرگ این کنشگر پرآوازه گفت که او «کشته شده» و شخص رئیس جمهوری، ولادیمیر پوتین دستور قتل را صادر کرده است.

یارمیش می‌گوید که جسد ناوالنی عمدا توسط مقامات روسی مخفی شده است تا بتوانند هر گونه «ردپایی» از خود در این «قتل» را بپوشانند. او همچنین گفته است که مادر و وکیل ناوالنی به سردخانه‌ای در شهر سالخارد رفتند که مقامات گفته بودند جسد او در آنجا نگهداری می‌شود، اما جسد در آنجا نبود.

دولت روسیه ضمن هشدار به شهروندان و منع هر گونه تظاهرات برای ناوالنی گفته است که تا زمان تکمیل شدن تحقیقات، جسد او به خانواده‌اش تحویل داده نمی‌شود.

آلکسی ناوالنی، معروف‌ترین چهره مخالف دولت پوتین، در زمان مرگ ۴۷ ساله بود و به دلایل سیاسی دوران محکومیت ۱۹ سال حبس خود را در زندانی دورافتاده در نزدیکی قطب شمال می‌گذراند.

منبع: اطلاعات انلاین