آیا کره بادام‌زمینی برای دیابتی‌ها خوب است؟
آیا کره بادام‌زمینی برای دیابتی‌ها خوب است؟

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، کره بادام زمینی -به شرط نداشتن آلرژی به آن- یک میان وعده خوب برای افراد مبتلا به دیابت است. کره بادام زمینی شاخص گلیسمی پایینی دارد، به این معنی که باعث افزایش سطح قند خون نمی‌شود. همچنین سرشار از چربی‌های مفید برای قلب است و […]

کره بادام زمینی برای دیابتی‌ها خوب است؟

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، کره بادام زمینی -به شرط نداشتن آلرژی به آن- یک میان وعده خوب برای افراد مبتلا به دیابت است. کره بادام زمینی شاخص گلیسمی پایینی دارد، به این معنی که باعث افزایش سطح قند خون نمی‌شود.

همچنین سرشار از چربی‌های مفید برای قلب است و راهی خوب برای گنجاندن پروتئین بیشتر در رژیم غذایی دیابتی‌ها است. پروتئین موجود در کره بادام زمینی وقتی با نان یا میوه همراه شود، به حفظ قند خون در سطح ثابت کمک می‌کند.

کره بادام زمینی می‌تواند بخشی از یک برنامه رژیم غذایی سالم دیابتی‌ها باشد که البته باید به مقدار مناسب مصرف شود.

مهم است که کره بادام زمینی فقط حاوی بادام زمینی و شاید مقداری نمک باشد و از کره بادام زمینی که حاوی قندهای افزوده شده و روغن‌های هیدروژنه است، بپرهیزید. بدین ترتیب اگر گزینه کره بادام زمینی حاوی شکر نباشد، گزینه خوبی برای دیابتی‌ها است که می‌تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند.

همچنین کره بادام زمینی علاوه بر چربی‌های غیر اشباع، به کنترل دیابت نیز کمک می‌کند اما در هر حال باید در حد اعتدال مصرف شود.

منبع: اطلاعات انلاین