هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با رسانه رسمی باشگاه تراکتور، در خصوص جدایی برخی بازیکنان در نقل و انتقالات زمستانی، اظهار داشت: باتوجه به هزینه بالای جذب بازیکن خارجی، این بازیکنان باید حدأقل یک سر و گردن از بازیکنان ایرانی باکیفیت‌تر باشند. «آلوارو خیمنس» وینگر اسپانیایی نیم فصل اول تراکتور، بازیکن با استعدادی بود؛ اما نتوانست […]

- توضیحات آقای مدیرعامل درباره جدایی ۳ بازیکن از جمع سرخپوشان و جذب ستاره خارجی

هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با رسانه رسمی باشگاه تراکتور، در خصوص جدایی برخی بازیکنان در نقل و انتقالات زمستانی، اظهار داشت: باتوجه به هزینه بالای جذب بازیکن خارجی، این بازیکنان باید حدأقل یک سر و گردن از بازیکنان ایرانی باکیفیت‌تر باشند. «آلوارو خیمنس» وینگر اسپانیایی نیم فصل اول تراکتور، بازیکن با استعدادی بود؛ اما نتوانست کیفیت خودش را نشان دهد و به همین دلیل به صورت توافقی با او قطع همکاری کردیم.

وی ادامه داد: «محمد قنبری»، دیگر وینگر تیم‌ با بدشانسی در تمرینات انفرادی از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و باتوجه به عمل جراحی که انجام داده، نام این بازیکن را با اتکاء به قوانین ایفمارک، از لیست تیم برای نیم فصل دوم خارج کردیم. برای محمد قنبری آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم در فصل آتی با قدرت به میادین بازگردد.

وی از جدایی توافقی «عارف رستمی» خبر داد و افزود: رستمی در تعطیلات نیم فصل در یک سانحه رانندگی از ناحیه بازو دچار شکستگی شده بود و باتوجه به عدم حضور در اردوی آنتالیا، تا حدودی از شرایط مسابقه دور شده بود. همچنین باید دوره نقاهت سه ماهه را برای بهبود مصدومیت سپری می‌کرد. سرانجام به این جمع‌بندی رسیدیم که با این بازیکن به صورت توافقی قطع همکاری کنیم.

مدیرعامل باشگاه تراکتور در رابطه با جدایی «سعید ایران‌خواه» و «محمدرضا شکیب‌خو»، گفت: ایران‌خواه به دلیل مشکلات مربوط به خروج از کشور نتوانست در اردوی آنتالیا شرکت کند و پس از بازگشت از اردو، در یکی از جلسات تمرینی تیم در تبریز حضور یافت که باتوجه به ترافیک بازیکن در خط دفاعی، آقای خمس اعلام کرد «شاید ایران‌خواه فرصت چندانی برای بازی پیدا نکند» که ما هم برای کمک به این بازیکن، مجوز جدایی‌اش را صادر کردیم. همچنین باشگاه با درخواست جدایی محمدرضا شکیب‌خو، هافبک جوان تیم که فرصتی برای بازی کردن پیدا نکرده بود، موافقت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: «خوآکین گیل»، یکی از اعضای کادرفنی با درخواست خودش و موافقت خمس و باشگاه، جدا شد و مربی باتجربه و رزومه‌دار دیگری جایگزین وی خواهد شد.  

نصیرزاده با بیان اینکه سرمربی خواستار تقویت تیم در پست مهاجم نوک و وینگر شده بود، گفت: باتوجه به شرایط پیش آمده برای قنبری و رستمی، آقای خمس خواستار جذب بازیکنان جدید در پست‌های وینگر و مهاجم شده بود که در گام نخست، «رومل کیوتو» ملی‌پوش هندوراسی را به عنوان مهاجم نوک جذب کردیم. بر حسب تجربه، قرارداد کیوتو را به نحوی منعقد کردیم که در صورت عدم رضایت سرمربی تیم، بتوانیم به راحتی قطع همکاری کنیم.

نصیرزاده در رابطه با جذب «میلوش دلتیچ»، وینگر صربستانی، بیان کرد: پس از جذب سجاد آشوری و رحمان جعفری، آقای خمس خواستار جذب یک وینگر خارجی چپ پا شده بود. باشگاه با وسواس زیاد رزومه بازیکنان خارجی را بررسی کرد و هدف‌مان جذب بازیکن باکیفیت و آماده بود. جذب بازیکن در نیم فصل، سختی‌های خودش را دارد؛ چرا که معمولاً باشگاه‌ها اجازه جدایی بازیکنان تأثیرگذارشان را صادر نمی‌کنند. با این حال، پس از چندین روز مکاتبه و مذاکره با میلوش دلتیچ و تیمش، توانستیم انتقال این بازیکن صربستانی را نهایی کنیم. دلتیچ یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود و از لیگ برتر یونان که تعدادی از ستاره‌های تیم ملی ایران را در اختیار دارد و به مراتب کیفیت بالاتری نسبت به لیگ ایران دارد، آمده و شایستگی‌های خود را نشان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: یحیی را اذیت کردند/ دو بار به گل‌محمدی زنگ زدم اما جوابم را نداد/ در شکست پرسپولیس فقط بیرانوند مقصر نبود

منبع: خبـر ورزشی