به گزارش زیرنویس، به دنبال مصاحبه های تند نکونام علیه علی خطیر در مورد عدم جذب بازیکنان مورد نیاز او، پیمان خنافری، خبرنگار و روزنامه نگار حوزه استقلال یادداشتی نوشته که در ادامه آن را می خوانید:  استقلال لیگ بیست و سوم را با یک معضل بزرگ آغاز کرد. حجت کریمی سرپرست سابق باشگاه استقلال […]

به گزارش زیرنویس، به دنبال مصاحبه های تند نکونام علیه علی خطیر در مورد عدم جذب بازیکنان مورد نیاز او، پیمان خنافری، خبرنگار و روزنامه نگار حوزه استقلال یادداشتی نوشته که در ادامه آن را می خوانید:

 استقلال لیگ بیست و سوم را با یک معضل بزرگ آغاز کرد. حجت کریمی سرپرست سابق باشگاه استقلال که جواد نکونام را با فشار فضای هواداری به عنوان سرمربی استقلال انتخاب کرد در حالیکه می خواست رضا عنایتی را سرمربی استقلال کند، خیلی زود به خاطر ماجراهای مختلفی مثل اتفاقات روز معارفه نکونام و یا بدهی های سنگین به بار آمده و ناکامی در پروژه جذب بیرانوند، از این باشگاه رفت و علی خطیر به جای او روی صندلی مدیر عاملی نشست.

خطیر از همان روز اولی که راهی دفتر باشگاه استقلال شد با کوهی از انتظارات مواجه شد. آن هم در حالی که حساب باشگاه نه تنها خالی بود بلکه میزان بدهی‌های استقلال به بیشترین مقدار در تاریخ خودش یعنی ۸۵۰ میلیارد تومان رسیده بود! علاوه بر این قراردادهای سنگین فصلی که آجورلو مدیرعامل استقلال بود هم امان باشگاه را بریده بود.

با این وجود با گذشته چند هفته، اوضاع بین نکونام و خطیر بهتر شد و دو طرف از وقتی با هم به صورت مستقیم و بی‌واسطه ارتباط گرفتند مشکلات راحت‌تر حل می‌شد و البته آشتی کنانی هم پیش آمد که علیرضا دبیر باعث و بانی آن بود.

اما پس از پایان نیم‌فصل اول دوباره همه چیز به هم ریخت. کم‌کم اعتراضات نکونام دوباره شروع شد. لغو ناگهانی اردوی دوبی نشان داد که نکونام خیال ادامه آشتی را ندارد.

ظاهرا مشکل اصلی در این میان، درباره بازیکنان استقلال است. نکونام هم در تابستان و هم در بازار نقل و انتقالات زمستانی لیست‌هایی به باشگاه داد که جذب آنها تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسید.

حالا سوال این است که مگر وضعیت استقلال به لحاظ نیروی انسانی چقدر بد بود یا بد است که نکونام از فعالیت باشگاه (به طور مشخص علی خطیر) در نقل و انتقالات اینقدر ناراضی است؟ استقلال در آستانه جذب اورونوف بود که نکونام او را به شیوه باورنکردنی نخواست اما ماشاریپوف، سیلوا و فخرالدینی را هم گرفت که البته در بازی با صنعت کاپیتان و بهترین بازیکن فوتبال ملی و باشگاهی ازبکستان، روی نیمکت نشست و به زمین نیامد.

استقلال در نیم‌فصل اول لیگ برتر که بسیار سخت، طاقت‌فرسا و نامنظم برگزار شد به قهرمانی رسید. آن هم در حضور تیم‌هایی مثل سپاهان پرمهره، پرسپولیسِ همیشه مدعی و تراکتور تازه نفس.

از همین اتفاق می‌شود نتیجه گرفت استقلال به هیچ وجه تیم کم‌مهره‌ای نیست و بضاعت انسانی قابل قبولی دارد. البته که هدایت نکونام و بهره‌برداری او از این نیروی انسانی هم تاثیر بسیار بزرگی در صدرنشینی فعلی این تیم داشته است.

منبع خبر: رکنـا