روزنامه همشهری درباره افزایش هزینه‌های سفر نوشت: با یک دودوتا چهارتای ساده می‌توان برآورد کرد که یک سفر به مقصد شهرهایی مانند مشهد، شیراز یا شهرهای استان هرمزگان برای یک خانوار ۴ نفره برای مدت ۳ شب و ۴ روز اقامت ممکن است تا ۴۰ میلیون تومان هزینه داشته باشد. این هزینه‌ها در مورد شهرهای […]

روزنامه همشهری درباره افزایش هزینه‌های سفر نوشت: با یک دودوتا چهارتای ساده می‌توان برآورد کرد که یک سفر به مقصد شهرهایی مانند مشهد، شیراز یا شهرهای استان هرمزگان برای یک خانوار ۴ نفره برای مدت ۳ شب و ۴ روز اقامت ممکن است تا ۴۰ میلیون تومان هزینه داشته باشد.

یک تفریح ساده دیگر هم از دسترس ایرانی‌ها خارج شد

این هزینه‌ها در مورد شهرهای جنوبی که این روزها در پیک سفر قرار دارند تا ۲۰ میلیون تومان هم افزایش می‌یابدبرای نمونه، هزینه تور قشم حدود ۱۰ میلیون تومان است که تا ۱۵ میلیون تومان هم افزایش می‌یابد. همچنین کف قیمت تور تهران-کیش برای تاریخ ۱۵ تا ۱۸ اسفند ۷ میلیون‌ و ۹۰۰میلیون تومان است که تا ۲۱ میلیون تومان هم بالا می‌رود.

محبوب‌ترین کشور برای سفر خارجی ایرانی‌ها، ترکیه است. در نوروز ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون ایرانی به خارج از کشور سفر کردند که بیشترین سفرها به مقصد ترکیه بوده است. این آمار در طول سال به ۶ میلیون نفر هم می‌رسد.

این در حالی است که در حال حاضر هزینه ۳ شب مسافرت به استانبول با پرواز بعدازظهر و هتل ۳ ستاره حدود ۱۰ میلیون تومان است.

روزنامه همشهری

+