پاسخ جالب رهبری به یک سوال مهم: ما نقطه ضعف نداریم؟
پاسخ جالب رهبری به یک سوال مهم: ما نقطه ضعف نداریم؟

رهبر انقلاب برخی نقاط ضعف نظام و عقب‌ماندگی‌های کشور را تشریح کردند رهبر انقلاب تاکید کردند: ما در ساخت یک اقتصاد قوی ملّی عقبیم. به گزارش اطلاعات آنلاین، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی، «نگاه به خود» برای «تقویت نقاط قوت، کامیابی و رفع نقاط ضعف» و نگاه […]

رهبر انقلاب برخی نقاط ضعف نظام و عقب‌ماندگی‌های کشور را تشریح کردند

رهبر انقلاب تاکید کردند: ما در ساخت یک اقتصاد قوی ملّی عقبیم.

- پاسخ جالب رهبری به یک سوال مهم: ما نقطه ضعف نداریم؟

به گزارش اطلاعات آنلاین، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی، «نگاه به خود» برای «تقویت نقاط قوت، کامیابی و رفع نقاط ضعف» و نگاه هوشمندانه و بدون انفعال به دشمن را دو وظیفه مهم و اساسی برشمردند.

ایشان در بخشی از بیانات خود به برخی نقاط ضعف نظام و انقلاب نیز اشاره کردند که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

 

نقاط ضعف نداریم؟ چرا؛ کم است؟ نه؛ نقاط ضعف هم داریم. ما در ساخت یک اقتصاد قوی ملّی عقبیم . ما در استقرار عدالت اجتماعی، عدالت قضائی، عدالت اقتصادی ــ که «عدالت» یکی از برترین شعارهای انقلاب بوده، از بزرگ‌ترین هدفهای انقلاب بوده ــ عقبیم؛ کارهایی شده، کارهای خوبی هم شده، امّا تا آن مقداری که باید بشود خیلی فاصله‌ هست؛ عقبیم.

در ریشه‌کنیِ آسیب‌های اجتماعی عقبیم؛ در مسئله‌ی طلاق، در مسئله‌ی اعتیاد، در مسائل اخلاقی، آن مقداری که باید پیش نرفته‌ایم؛ ما عقبیم. شما یک نگاهی بکنید به فضای مجازی، مشکلات برخورد اخلاقی را آنجا مشاهده میکنید؛ این عقب بودن ما است؛ عقبیم.

در تطبیق زندگی‌مان با ارزشهای اسلامی عقبیم: اسلام گفته اسراف نکنید، ما اسراف میکنیم؛ اسلام گفته اشرافیگری را بگذارید کنار، در طبقات گوناگون ما، یک عدّه‌ای که میتوانند اشرافیگری میکنند، یک عدّه‌ای [هم] از اشرافیگری تقلید میکنند؛ نمیتواند، پول هم ندارد، امّا میرود قرض میکند برای اینکه عروسی پُرخرج برای فرزندش درست کند؛ چرا؟ اینها اشکالات ما است، اینها عقب‌ماندگی‌های ما است.

منبع: اطلاعات انلاین