به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، میلاد نوری در واکنش به بندی که در بالا آورده شده‌است، به زیرنویس، گفت:« متاسفانه یکی از روش‌هایی که همواره در ایران برای بحث‌های نظارتی، قانون‌گذاری و کنترل‌گری پیش گرفته می‌شود، تجمیع داده است. مسئولان به تجمیع نسخه‌های مختلف از اطلاعات کاربران علاقه زیادی دارند. این تجمیع اطلاعات خطرآفرین […]

- ضرب‌الاجل دولت برای رصد مستمر سبک زندگی مردم!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، میلاد نوری در واکنش به بندی که در بالا آورده شده‌است، به زیرنویس، گفت:« متاسفانه یکی از روش‌هایی که همواره در ایران برای بحث‌های نظارتی، قانون‌گذاری و کنترل‌گری پیش گرفته می‌شود، تجمیع داده است. مسئولان به تجمیع نسخه‌های مختلف از اطلاعات کاربران علاقه زیادی دارند. این تجمیع اطلاعات خطرآفرین است. به خصوص وقتی صحبت از سازمان‌های دولتی می‌شود، این اطلاعات بیشتر و بسیار حائز اهمیت هستند. تحمیع اطلاعات به خودی خود ریسک را بالا می‌برد به خصوص در شرایطی که کشور ما در آن قرار دارد، این ریسک چند برابر است. در سال‌های اخیر در نتیجه مهاجرت نیروهای متخصص و عدم نظارت کافی تجربه نشان داده‌است که ما در بحث امنیت ضعف داریم و چنین شرایطی اصرار به تجمیع اطلاعات کار درستی نیست.»

این کارشناس it گفت:« اگر در استفاده از این اطلاعات، بحث کنترل و نظارت در میان باشد، باید گفت که در حال حاضر در هر پلتفرمی این اتفاق می‌تواند رخ دهد. اما به نظر بنده این بند به راه‌اندازی سامانه «رصد و پایش مستمر سبک زندگی مردم» مربوط است.»

جزئیات سامانه رصد و پایش مستمر سبک زندگی مردم

بر اساس این مصوبه، به منظور احصای دقیق و برخط (آنلاین) داده‌های آماری مورد نیاز به جهت تسهیل پردازش، تحلیل دقیق و ایجاد بستر مناسب برای آینده پژوهی روندهای سبک زندگی جامعه ایرانی، شناخت تحولات فرهنگی – ارتباطی و همچنین انتشار آنها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است با همکاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مرکز آمار ایران و راهبری و نظارت مرکز رصد و برنامه ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با رعایت اصل بیست و پنجم (۲۵) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی مصوب سال ۳۰ /۰۶ / ۱۴۰۱ نسبت به راه‌اندازی سامانه رصد، پایش و سنجش مستمر شاخص‌های فرهنگ عمومی، سبک زندگی مردم، مرجعیت رسانه‌ای و وضعیت ارتباطات کشور اقدام نماید.

دستگاه‌های اجرایی و دارندگان پایگاه‌های داده موضوع این بند، موظفند نسبت به ارائه مستمر و جامع داده‌ها به این سامانه به صورت برخط (آنلاین) اقدام کنند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین