رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مصوبات کمیسیون فرهنگی، قانون جوانی و جمعیت است که حدود ۹۱ ماده دارد. تقریبا پنج دهه بر روی این موضوع کار شد که برای جوانی جمعیت چه باید کرد.   مرتضی آقاتهرانی رئیس شورای مرکزی ‌جبهه پایداری انقلاب اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر […]

 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مصوبات کمیسیون فرهنگی، قانون جوانی و جمعیت است که حدود ۹۱ ماده دارد. تقریبا پنج دهه بر روی این موضوع کار شد که برای جوانی جمعیت چه باید کرد.

 

مرتضی آقاتهرانی رئیس شورای مرکزی ‌جبهه پایداری انقلاب اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌ و مطبوعات درباره اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باتوجه به اینکه بنده در دوره‌ نهم نیز نماینده مجلس بودم و حتی در همین کمیسیون هم فعالیت داشتم اما کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این دوره مجلس خیلی فعال‌تر از دوره‌های قبل فعالیت کرده است.

 

آنگونه که فارس روایت کرده، وی ادامه داد: در دوره قبل مجلس در کمیسیون فرهنگی تنها توانستیم طرح امر به معروف و نهی از منکر را تصویب کنیم اما در این دوره مجلس، کمیسون فرهنگی به چند کار جدی ورود کرده است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از مصوبات کمیسیون فرهنگی، قانون جوانی و جمعیت است که حدود ۹۱ ماده دارد. تقریبا پنج دهه بر روی این موضوع کار شد که برای جوانی جمعیت چه باید کرد.

 

آقا تهرانی با اشاره به سیاست‌های عدم فرزندآوری که در گذشته وجود داشت، گفت: حتی بعضی از دوستانی که حدود ۴۰ سال سن دارند می‌گویند که بیست‌ویک سال پیش پفک نمکی که ما می‌خریدیم شعار فرزند کمتر زندگی بهتر بر روی آن نوشته شده بود. شما ببینید از کی این موضوع را شروع کردند و الان به نتیجه رسیده است.

 

وی تصریح کرد: در این دوره مجلس به لطف الهی ما قانون را تبیین کردیم و کار پیش رفته است. تشکیل ازدواج جوانان در کنار همین قانون آمده است. وقتی جوانان مشاهده کنند که ما به فکر هستیم. قطعا هم هستیم، پر انرژی و بدون دغدغه می‌توانند زندگی را شروع کنند. به طوریکه معطل خانه، شغل، بیماری و کار نباشد در مواد این قانون ما این موارد را در نظر گرفتیم.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: بنده به تصویب مصوبات و فعالیت‌هایی که در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است و اینکه توانستیم این فعالیت‌ها را انجام دهیم، افتخار می کنم.

 

آقا تهرانی، اظهار کرد: یکی از همین مصوبات، مصوبه عفاف و حجاب است که بررسی آن نزدیک‌های آخر و لحظات نود آن است مصوبه آن به زودی به مرحله انجام خواهد رسید.

 

وی بیان کرد: یکی از دستاوردهای دیگر مجلس یازدهم شورای اسلامی بحث تنظیم مقررات فضای مجازی بود که اتفاقا تا آخر رفته و نزدیک به مرحله انجام آن است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: ببینید این‌ها فعالیتی است که در حال انجام است. امیدوارم که در آینده هم دولت قوی‌تر و هم مجلس انقلابی‌تر باشد.

خبرآنلاین

+