به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، در آئین آغاز عملیات اجرایی سایت اداری بنیاد مسکن شهرستان ملایر با اعلام این خبر افزود: در راستای تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در […]

- بیش از ۳۷ هزار واحد مسکونی در همدان ساخته می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، در آئین آغاز عملیات اجرایی سایت اداری بنیاد مسکن شهرستان ملایر با اعلام این خبر افزود: در راستای تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در قالب نهضت ملی مسکن و در سطح استان همدان، بیش از ۳۷ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه امسال در مجموع ۶ هزار و ۴۶۰ واحد مسکن روستایی در سطح استان مقاوم‌سازی و تحویل شده، گفت: برای تحویل این واحدها به مساحت ۲۲۸ هزار و ۳۲۵ مترمربع، چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: امروز رخداد بسیار بزرگی را با آغاز عملیات اجرایی اَبَر پروژه نهضت ملی مسکن ملایر به وسعت ۵۱۵ هکتار شاهد هستیم که می‌تواند تحول بسیار خوبی را در راستای تامین مسکن ایجاد کند.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه پروژه نهضت ملی مسکن ملایر در قالب ۲ شهرک ایمان و امید در حد و اندازه یک شهر بزرگ است و پایه‌گذار یک شهرسازی نوین با طراحی بسیار خوب است، اضافه کرد: در فاز نخست این پروژه ۹ هزار قطعه زمین ویلایی ۲۰۰ مترمربعی تحویل متقاضیان می‌شود که از این تعداد هشت هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن و یک‌هزار واحد نیز در قالب طرح جوانی جمعیت است.

وی نهضت ملی مسکن ملایر را طلیعه و نقطه عطفی در تاریخ ملایر دانست و افزود: در دهه فجر امسال ۱۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه در شهرستان ملایر افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال آن مربوط به پروژه نهضت ملی مسکن و در طول تاریخ ملایر بی‌نظیر است.

استاندار همدان با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها منشاء خیر و برکت برای مردم ملایر خواهد بود، گفت: مردم این شهرستان یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را برای پایداری انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند و در یازدهم اسفند نیز مردم شهیدپرور با حضور پرشور و مشارکت حداکثری خود در انتخابات، ماندگاری و استمرار انقلاب اسلامی را ثبت خواهند کرد.

بزودی قطعات زمین در شهرهای ازندریان و جوکار واگذار می‌شود

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان نیز گفت: ۱۳ روستای شهرستان ملایر که از ابتدای انقلاب تاکنون از نعمت آسفالت، عملیات عمرانی و بهسازی بهره‌مند نبودند، با نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم، از نعمت آسفالت برخوردار شدند.

«مسعود رضایی» با بیان اینکه در حوزه طرح هادی نیز ۴۲ روستا بهسازی شدند، افزود: انقلابی در اجرای آسفالت روستایی این شهرستان انجام شد که با حمایت فرماندار ملایر، در ۷۹ روستای طرح اجرا شده است.

وی بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن روستایی نیز ساخت چهار هزار و ۴۵۵ واحد مسکن روستایی آغاز شد و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شرایط اجرای نهضت ملی مسکن فراهم شده و از روز چهارشنبه قطعات شهرهای ازندریان و جوکار تحویل می‌شود و ۲ شهر دیگر در مراحل انتهایی کار است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن و پروژه ۵۰۲ واحدی ملایر شرایط خوب و روبه رشدی را دارد و سقف سوم در حال اجرا است و امیدواریم بر اساس برنامه زمان‌بندی کارها پیش برود.

رضایی درباره احداث سایت اداری بنیاد مسکن ملایر نیز اظهار داشت: این ساختمان در راستای خدمت‌رسانی به مردم شهرستان ملایر در سه طبقه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در زمینی به وسعت ۱۶۲۰ مترمربع در شهرک ولیعصر(عج) احداث خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که این پروژه در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به بهره‌برداری برسد.

۴۶

منبع: خبـرآنلاین