به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام مسئولان لرستان کالاهای اساسی و موردنیاز مردم استان از جمله مرغ، گوشت، برنج، شکر و میوه برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز به میزان کافی در لرستان ذخیره شده است. توزیع کالاهای اساسی موردنیاز مردم استان باتوجه‌به ماه مبارک رمضان از ۲۰ اسفند در استان آغاز می‌شود. […]

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام مسئولان لرستان کالاهای اساسی و موردنیاز مردم استان از جمله مرغ، گوشت، برنج، شکر و میوه برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز به میزان کافی در لرستان ذخیره شده است.

توزیع کالاهای اساسی موردنیاز مردم استان باتوجه‌به ماه مبارک رمضان از ۲۰ اسفند در استان آغاز می‌شود.

ذخیره‌سازی مرغ و گوشت عید و ماه رمضان

علی حسن فرج زاده مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی لرستان دراین‌رابطه با مهر، اظهار داشت: برای شب عید و ماه رمضان، حدود ۵۰۰ تن مرغ منجمد در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی عنوان کرد: همچنین کار خریداری مرغ گرم در استان به‌صورت روزانه انجام می‌گیرد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: پیش‌بینی ما این است که تا شب عید حدود هزار تن مرغ منجمد در استان ذخیره‌سازی کنیم.

فرج زاده، تصریح کرد: همچنین پنج میلیون قطعه مرغ گرم نیز در استان تا شب عید ذخیره‌سازی خواهد شد.

وی تأکید کرد: همچنین در حال حاضر حدود هزار تن گوشت قرمز منجمد با قیمت دولتی در استان ذخیره‌سازی داریم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، این میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

فرج زاده، عنوان کرد: بخش خصوصی نیز حداقل حدود ۵۰۰ تن گوشت را وارد استان خواهد کرد.

تأمین ۵۵۰ تن سیب و پرتقال

غلامعلی فتحی مدیرکل تعاون روستایی لرستان نیز دراین‌رابطه با مهر اظهار داشت: ذخیره‌سازی میوه شب عید در استان انجام‌گرفته است.

وی از ایجاد ۷۰ غرفه برای توزیع میوه شب عید در استان خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌گرفته، حدود ۲۰۰ تن سیب در استان ذخیره‌سازی شده است.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان تأکید کرد: این میزان میوه سیب، حدود چهار برابر سال گذشته است.

فتحی، تصریح کرد: همچنین حدود ۳۵۰ تن پرتقال در استان ذخیره‌سازی شده که این میزان نیز سه برابر سل گذشته بوده در استان تأمین و ذخیره‌سازی شده است.

وی تأکید کرد: در مجموع هیچ‌گونه مشکلی دررابطه‌با تأمین میوه شب عید در استان نداریم.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان افزود: همچنین برای ماه رمضان نیز ۱۰ تن خرما برای استان تأمین شده که در ماه مبارک رمضان توزیع خواهد شد.

ذخیره‌سازی ۳۵۰۰ تن برنج

حجت‌الله بیرانوند مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان نیز دراین‌رابطه با مهر، اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ تن برنج در انبارهای استان موجود داریم.

وی عنوان کرد: همچنین هزار و ۵۰۰ تن نیز شکر در استان ذخیره‌سازی شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان، گفت: به مقداری که کالا از انبارها خارج می‌شود به همان میزان به انبارها وارد می‌کنیم و ذخیره استراتژیک استان کاهش پیدا نمی‌کند.

منبع: مـهر