قلعه‌نویی و عجیب‌ترین عذرخواهی تاریخ!
قلعه‌نویی و عجیب‌ترین عذرخواهی تاریخ!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، از همان ابتدای برنامه فوتبال برتر وقتی چهره امیر قلعه نویی را دیدیم مشخص بود که به جهت دفاع از تمام تصمیمات خود روی آن صندلی نشسته است؛ پر تلاش و مصمم برای قبول نکردن هیچکدام از نقدها. قلعه نویی در تمام این سال‌ها و به قول خودش ۴ دهه، آنقدر […]

- قلعه‌نویی و عجیب‌ترین عذرخواهی تاریخ!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، از همان ابتدای برنامه فوتبال برتر وقتی چهره امیر قلعه نویی را دیدیم مشخص بود که به جهت دفاع از تمام تصمیمات خود روی آن صندلی نشسته است؛ پر تلاش و مصمم برای قبول نکردن هیچکدام از نقدها.

قلعه نویی در تمام این سال‌ها و به قول خودش ۴ دهه، آنقدر باتجربه شده که بتواند از چنین گذرگاه‌هایی جان سالم به در ببرد؛ حتی وقتی مجری برنامه بار‌ها خطاب به او می‌گوید: «ببینید، خودتان دارید شروع می‌کنیدها!»

چهره‌ای که دیشب از این سرمربی دیدیم متفاوت از قبل بود. سعی داشت عصبانی نشود و البته مجری هم زیاد به پای او نمی‌پیچید. گهگاه کنایه‌هایی را مطرح می‌کرد، اما آن کنایه‌ها به قدری تند نبود که امیرخان را از قالب جدیدش خارج کند.

قلعه نویی به همان اندازه‌ای که فرق کرده بود، اما برای دفاع از تیمش -همان تیمی که نتوانست رویای ۵۰ ساله مردم را محقق کند – زیاده روی می‌کرد و هر جا هم که سوالات رنگ و بوی چالش به خود می‌گرفت توپ را به وادی شانس و اقبال و اتفاقات فوتبالی می‌انداخت و این تاکتیک او تقریبا جواب هم داد. 

کلید واژه عذرخواهی را زیاد در این گفتگو شنیدیم که تکمله آن جمله «ما هم اشتباه کردیم» بودیم، اما همین چهره که معتقد بود انسان‌ها اشتباه می‌کنند و او نیز از موضوع مستثنی نیست هرگز زیربار اشتباهات فنی تیم ملی نرفت و مجری جوان نیز یکبار از او نپرسید شما که می‌گویید اشتباه کرده و بابت آن عذرخواهی می‌کنید دقیقا از همان اشتباه تان صحبت کنید.

حاصل چنین مجادله مهربانانه‌ای پاسخ نگرفتن مخاطبان بود؛ مخاطبانی که مجری برنامه مدعی بود سوالات آن‌ها را از سرمربی تیم ملی می‌پرسد.

مهمترین بحث این برنامه جایی بود که کارشناسانی که اغلب دوستان قلعه نویی بودند لب به انتقاد گشودند و البته نقد‌های آنان نیز مورد پذیرش میهمان برنامه قرار نگرفت و گاهی نیز با نیش و کنایه پاسخ شان را داد.

در اینکه صدا و سیما در تمام این سال‌ها هیچ مربی ملی‌ای را به اندازه قلعه نویی و به این شکل مورد پرسش قرار نداده شکی وجود ندارد. یادمان نمی‌رود که در سال ۲۰۰۷ بعد از حذف تیم ملی از جام ملت‌های آسیا با همین مربی برنامه نود با اجرای عادل فردوسی پور چگونه میز محاکمه برای این مربی ترتیب داد و شاید مهمترین و درست‌ترین حرف دیشب قلعه نویی بود که جز او برای کسی اینگونه پرسش و پاسخ نگذاشته اند و کسی هم جز او چنین با نقد‌ها مواجه نشده است، اما به اندازه درستی این جمله گلایه آمیز، این بحث نیز وجود دارد که؛ قلعه نویی بابت کدام اشتباهاتش عذرخواهی کرد؟

منبع: اطلاعات انلاین