به گزارش زیرنویس، علیرضا زاکانی در جریان بررسی تبصره ششم لایحه بودجه در خصوص کمک به سایر شهرها با بیان اینکه برخی نقاط کشور مهاجرفرست و برخی نقاط مهاجرپذیر هستند، اظهار کرد: کلانشهرها عمدتاً مهاجرپذیر هستند و تدبیر وزارت کشور این بود که کلانشهرها نسبت به نقاط مهاجرفرست خدماتی را ارائه کنند تا منجر به […]

به گزارش زیرنویس، علیرضا زاکانی در جریان بررسی تبصره ششم لایحه بودجه در خصوص کمک به سایر شهرها با بیان اینکه برخی نقاط کشور مهاجرفرست و برخی نقاط مهاجرپذیر هستند، اظهار کرد: کلانشهرها عمدتاً مهاجرپذیر هستند و تدبیر وزارت کشور این بود که کلانشهرها نسبت به نقاط مهاجرفرست خدماتی را ارائه کنند تا منجر به کاهش مهاجرت شود.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه پنج نقطه مهاجرفرست برای پایتخت مشخص شد و وزیر کشور نامه رسمی ارسال کرد، گفت: تأییدیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید مورد توجه شورای شهر قرار بگیرد. هیئت وزیران رقم را مصوب نمی‌کند و به همین دلیل کمک به یکی از این نقاط عملیاتی نشد. ما زیرساخت ها را در این بخش فراهم کردیم.

او افزود: خیرات این امر برای تهران صدها برابر بیشتر از این است که آن نقاط را رها کنیم تا تبعات مهاجرت آن به پایتخت برسد.

زاکانی همچنین تصریح کرد: سال گذشته کلانشهرها و شهرهای نیازمند کمک مشخص شدند؛ برخی کلانشهرها کمک کردند اما ما به این دلیل نتوانستیم کمک کنیم که در دولت قابلیت پرداختن به موضوع وجود نداشت. اینکه برای یک خودرو در هیئت وزیران تصمیم گیری می شود، روال غلطی است و باید اصلاح شود.

شهردار تهران با بیان اینکه وزیر کشور نامه ارسال کرده و پنج شهر را به ما معرفی کرده است، یادآور شد: می‌توان هم نظارت شورا و هم تأییدیه وزارت کشور را در کمک به شهرهای نیازمند در نظر گرفت.

 

منبع خبر: رکنـا